Jo, förut blev jag liggandes, och anfallen var helt oförutsägbara. Det fanns inget mönster alls. När anfallen kom mådde jag pest i flera dygn och jag gick som i dimma.
LC har gjort jätte skillnad, men skillnaden var mest markant i början. Kanske var det att jag började äta större mängder ost efter ett tag. Och det var ju inte bra.
Osten tror jag är en av de största bovarna.
Jag har en Prijon Seayak. En röd.
Som är min och alldeles min egna. Den är helt perfekt för mig. Stora rejäla packluckor så man får ner en stor kylväska. Bekväm ställbar sits med ryggstöd så jag kan sitta bekvämt och en liten godislucka framför sitsen för kamera och godsaker. Hon följer fint i vattnet tack vare vingrodret, men är ändå ganska stadig så man slipper känna sig nervös för att kapsejsa. Hon är i rotationsgjuten plast, vilket har den fördelen att hon går att dra upp i princip var som helst. Hon är så robust att hon klarar stenar. Nackdelen är att hon är ganska tung. Men eftersom jag ytterst sällan vill paddla ensam, är den nackdelen försumbar. Det är bara om jag ska ha upp henne på biltaket som den nackdelen märks. Då får man be om hjälp.
http://www.dalarokajak.se/seayak.asp Så himla olyckligt att du så snöpligt missade att få köpa din kajak.
Vad skulle du ha köpt för kajak? Minns du det?