Sjukskriven och sjukskriven. Jag ringer och sjukanmäler mig när det inte funkar att jobba. I våras hade jag nog ioförsig en del sjukskrivningar. Men mådde bättre mellan anfallen. Och det var definitivt glesare mellan dem. Fast jag var så himla förkyld i våras....det är jag ioförsig inte nu....
Och det är ju bra!
Och så hade jag knät som svullnade som en dåligt pumpad handboll. Vilket ju gav mig en del huvudvärk för att jag inte kunde hålla igång och röra på mig som vanligt. Men nu har jag liksom ont i skallen utan någon egentlig synbar anledning.
Och så vill jag att förbättringen ska fortsätta i samma takt som den gjorde i våras. Men det verkar ha stannat och till och med gått tillbaka lite. Jag är livrädd att jag ska bli lika dålig som innan LCHF. Då hade jag stadigvarande migrän 3-5 gånger i veckan och minst en sjukskrivningsdag i månaden. Sista veckorna har varit en hemsk påminnelse om hur det var. Förra veckan blev det 2,5 dag sjuk. Och med så mycket värk i huvudet hamnar nerverna på utsidan av kroppen tillslut. Jag hoppar högt av att någon gör ett plötsligt ljud, eller att någon lägger en hand på min axel när jag är oförberedd. Huden känns öm och lederna värker.
Nu räcker det med att minsta lilla stör igen. Spänningar, trötthet, kallt, lågtryck, blåst, jätteglad eller arg. Allt ska bara vara så himla lagom så att jag blir galen! Livet funkar ju inte så. Inte med familj och ungar som inte alltid gör det man säger åt dem. Inte när man är mitt i en ombyggnation och det är byggjobbare som springer fram och tillbaka och pengar som ska pyntas från banken som trilskas. Och så känner jag lite press från arbetsgivaren, som ändå varit väldigt generösa får jag lov att säga. Men det är det där sabla dåliga samvetet som spökar. Varför ska jag ha dåligt samvete för att jag mår dåligt? Men det har jag. Och just nu orkar jag inte vara så jäkla positiv och svara jajjemen jag mår prima, när jag inte gör det.
Jag vet det är en tillfällig dipp i humöret. Strax är jag säkert samma gamla vanliga glada Sorla. Men om den här tråden ska fungera som "dagbok" behöver jag skriva av mig även när jag mår skit och bara vill skita i allt. Eller...det vill jag ju inte heller. Jag vill INTE skita i allt. Jag vill bara bli frisk och slippa den
huvudvärken som förstör så
mycket. Det räcker nu. Jag vet hur det är att ha ont i huvudet. Jag har lärt mig läxan. Kan jag få slippa vara med nu. Jag vet inte vad mer jag ska ändra eller ta bort i mitt liv. Maten har jag ju totalt ändrat. Jobba måste man ju, och familjen säger man inte upp sig ifrån. Det blir att härda ut till pension om 25 år.