De var visst mitt i en flytt. Lokalen där de var, var i princip bara ett litet kontorsrum. Mycket märkligt, för det framkom inte på deras hemsida. Jag fick några utskrivna blad med övningar för axel och armbåge. En bra början iockförsig. Men jag behöver kunna träna hela kroppen, utan att överbelasta mig.
En sak berättade han som var helt ny för mig. Träningsvärk ska normalt gå över inom ca 24 timmar. Har man ont längre, som jag ofta 1-2 veckor så är det överbelastning. Då måste man backa lite i intensitet och ta det lugnare nästa gång. Eller, tja, jag visste väl att det var överbelastning då. Men inte att det var det redan vid ont i upp till en vecka. Det visste jag inte. Trodde det var lite häftigare träningsvärk bara. Snacka om att jag knappt kan ta i alls då. Liksom "hejdå sticker ut o springer en sväng! Hemma igen om 3 minuter!
" Va!? Det är ju inte klokt! Men försöker jag längre har jag ont i flera dagar.
Inte konstigt att jag inte kommer vidare i min träning! Gah!
Har inte kollat på det där med vårdvalet. Men syrran tycker det är bra för hon kan boka tid online till sin läkare då, och förnya recept. Jag vete skjutton. Tycker det är bra att kunna ringa. Till min neuro ringer jag och får prata med hans sekreterare, som har järnkoll på vem jag är och dessutom kan ge lite råd och stöd i väntan på att jag får komma åt att prata med läkaren. Mejla tycker jag också om, men det har jag inte provat ännu. Men jag tycker det är betydligt lättare att komma ihåg allt så, än om man ringer. Åtminstone jag glömmer alltid något då. Även om jag har minneslapp som stöd.
Men, det måste väl gå till den läkare man riktar det till om man skriver en fråga på vårdvaletsidan?! Det handlar ju om sekretessbelagt material ju!