Idag är det någon som fyller år.
Jag är så spänd av förväntan att jag inte kan sova. Precis som när man var barn.
Nä, jag skojade bara. Fick migrän och tvärdäckade halv tio. Men nu har jag varit vaken sen halv tolv. Det är lögn i helsike att somna om!
Det är för varmt, mannen låter och snurrar, lakanen är knöliga, tankarna snurrar.......
-Senaste 3 veckorna har jag haft migrän var 6e dag. Exakt. Märkligt.
Men det är mycket bättre än förut innan Botox. Då var det varannan- var tredje dag. Ibland, om det var en bra period, var fjärde.
-Vi ska skaffa katt!
Vi var och tittade på henne i går kväll. Helt bedårande och underbar! Hon sprang och mötte oss i dörren. Undrar om hon kände på sig att det var hennes familj som kom för att hälsa på henne.
-Hela familjen är förkyld. Typiskt.
-Jag borde hänga upp fingardinerna i sovrummet. Dumt att bara ha dem liggandes när man nu har köpt dem.
-Undrar hur man ska inreda hyllväggen som ska bli i vardagsrummet. Ikea eller elfasystem? Ska det vara draperi, lamellgardiner eller skjutdörrar framför?
-Mamma ska bli en glad pensionär. Men fattig. Så hon säljer lägenheten och flyttar till syrrans och svågerns sommarvilla.
Glad för hennes skull, men det känns jobbigt att hon drar så långt bort, för att ha råd.
-Sista höstpaddlingen blir kanske ingen paddling, utan vi får kanske ta skärgårdsbåten, pga min dumma handled. Besviken.
-Jag har ont i kroppen. Träningsvärk och låsningar i ryggen. Hoppas det inte ger mer migrän.
-Jag vill kunna sova nu. Jag vill inte vara hemma sjukskriven imorgon (idag). Väckarklockan ringer om 3 timmar, och jag sover inte.
-Det gör fortfarande ont i huvudet. Fast inte panikont. Kommer det hinna gå över till innan klockan ringer?
-Usch, jag mår illa. Vad varmt det är. Jag är trött. Nu är jag törstig igen. Tungan känns som bomull.
Så där ja. Kanske jag fick ur mig de värsta tankarna som har snurrat. Nu kanske det går att somna äntligen.