Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 19:12:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fylld italiensk färslimpa  (läst 5011 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2008.01.21 - 11:39:48 »

FYLLD ITALIENSK FÄRSLIMPA

0.5dl fibrex, finmald
1dl vatten
500g köttfärs
1-2ägg
1tsk salt
1krm peppar

Fyllning:
3msk pesto
5 marinerade soltorkade tomater
125g mozarella
140g bacon


1.  Blanda Fibrex och vatten och låt svälla i ca 10min. Rör i färs, ägg, salt och peppar och rör till jämn smet.

2.  Platta ut färsen på en vattensköljd skärbräda. Bred pesto över o lägg på strimlade tomater och mozzarella i bitar.
    (Jag tycker det är enklare att breda ut färsen på en bit plastfolie, det blir lättare att rulla ihop allt senare)

3.  Rulla ihop till en limpa och linda baconskivor runtom. Lägg färslimpan på ett smort fat och baka den i ca 40min på 250 grader.
    (Jag tycker det är enklare att laga limpan i en brödform, så går man inte miste om god sky som även limpan kan puttra i)

4. Servera gärna med broccoli.

Hoppas det smakar.

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #1 skrivet: 2008.11.22 - 15:22:09 »

Vill bara puffa upp denna recept. Jag lagade till den på jobbet (vickar som personlig assistent då och då på ett ställe) åt 15 personer. Jag gjorde två limpor och folk slickade formligen av tallrikarna.
Det var 4 barn där, och en av ungarna vill ha mer efter att ha ätit upp en rätt redig portion. Så jag jag hämtade mer åt honom. Hans mamma kommer in för att titta till, "men lilla gubben, tog du mer mat?", varpå han svarar "ja, det är ju jättegott, godare än pannkakor.".
Enligt hans mamma har de svårt att få i honom mat överhuvudtaget, han äter väldigt lite och tar ALDRIG om. Så ett gott betyg för maten blev det av allihopa.  :smile:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008.11.22 - 17:37:16 »

Tror jag det, med så mycket godis i. :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008.11.22 - 22:36:48 »

Låter väldigt gott.  :lick:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544