Jag äter inte lchf alls. Jag äter inte enligt ngn speciell diet över huvud taget. Jag försöker trycka i mig så mycket grönsaker och frukt jag kan, alternerar mellan olika tillbehör som quinoa, bovete, bönor o.s.v. Sedan försöker jag, ve och skam
, att dra ner på kött- och mejerikonsumtionen lite och skippa allt vad vetemjöl är. Det går bra ibland och ibland inte. Ibland är jag jättesugen på en stooor tallrik grönsaker och andra gånger blir jag inte mätt på det utan tar mig en en "ostmacka" en stund efter, eller två...
Btw, på tal om mejeriprodukter så nämnde Stig Bengmark i en av sina artiklar att 80% av mjölken kommer från gravida kossor. Är det någon som vet om den siffran stämmer här i Sverige? Han är vad jag vet stationerad i London, tänkte att det kanske är engelska siffror? För jag antar att det ser lite olika ut beroende på var man är?
Va skönt Hemulubb (
) att det inte bara är jag som yrar
För så som en del lchf:are vill framställa lchf i olika diskussioner, så har inte jag uppfattat lchf själv. Inte ens när jag själv åt enligt modellen.
Kikar lite i LCHF-Kokbok till fest och helg av Dahlqvist och Airam och konstaterar att det inte heller där är speciellt mycket grönt. Visst finns det grönt i kokboken, men inte så att man får en uppfattning om att det ingår mycket grönsaker i en lchf-diet.
Jag håller med dig. Det hade varit bättre om de hade sagt att jag äter si och så än att alla har tio olika definitioner av vad lchf innebär. Sedan att det finns olika studier som talar mot varandra gällande ditten och datten gör ju inte debatten lättare heller. Som han sa, ohhh kommer inte ihåg vem det var, att det inte var lönt att sitta och slänga olika studier på varandra. Så sant!