Oj, ledsen att jag uttryckt mig rörigt. Hon som ifrågasatte allt när jag ville ha ett nytt e-recept var en vårdcentralstanta jag pratade med över telefonen. Men ändå.
Ja, visst är det härligt att inte behöva kämpa eller känna sig överkörd och att någon faktiskt tror på en och inte får en att känna sig som en hypokondriker
Absolut, en operation är ju definitiv och utan återvändo. Med medicineringen känns det iaf som jag har en chans till ett framtida liv utan mediciner. Jag kanske får ett återfall på en gång, jag kanske aldrig får ett återfall. Jag är iaf mer än villig att äta medicinerna, göra alla tester, må bajs och "riskera" återfall för den chansen
Min läkare verkar väldigt ödmjuk och tillmötesgående
Jupp Thacapzolen lugnar ner sköldkörteln kan man väl säga och levaxinet livar upp den. Syptomen jag har indikerar på att sköldkörteln producerar för låga nivåer nu istället så då ska levaxinet parera upp det ja. Inderalen är en beta-blockerare som jag fick för jag hade problem med skakningar, rusande puls osv. Som jag förstått berodde på struman men jag vet inte hur det hänger ihop... Det kan tydligen vara lite "trixande" att hitta en balans mellan Thacapzolen och Levaxinet så får väl inte vänta mig några under men känns så skönt att vara på väg, och det känns som rätt väg
Ett mindre roligt problem är att man kan få problem med de vita blodkropparna, så får jag så mycket som feber så måste jag åka in till sjukhuset
Jag vet inte varför man får graves, förutom att sköldkörtelproblem kan gå i arv. Men enligt min läkare, en hon,
så attackerar kroppen sig själv och därför överaktiveras sköldkörteln. Grovt generaliserat.
Jag äter medz tre gånger om dagen, har ärligt också svårt att vara punktlig. Men är bättre än i början. Vet inte hur jag tänkte där men nu försöker jag ta den kl 10 (försökte med tidigare klockslag men är jag ledig är jag inte alltid uppe tidigt...) kl 5 och tio på kvällen. Blir inte helt jämt fördelat över dygnet men något sånär. Jag har satt alarm på telefonen för annars glömmer jag bort att äta den men kan inte ha telefonen på mig på jobbet så jag glömmer ganska ofta ta den i tid. Antingen för att jag är på jobb och inte har telen på mig eller för att jag glömt sätta igång alarmet sedan jag var och jobbade sist
Men har inte tänkt på att det kan ge "starkare" biverkningar