Äta obegränsat?

Sidor: (1/16) > >>

knådarn:

Jag är ny i LCHF-träsket och undrar hur mycket man egentligen kan äta på en dag? Hur många kalorier, alltså? Behöver jag ha koll, suck? Och svårt att äta begränsad mängd proteiner per dag, då nästan alla produkter innehåller protein? Mjölk, grädde, yougurt mm är ju oxå proteinkällor liksom mina favoriter; nötter.
Please, help me...


hemul:

Tjaba!  :wave:

Lite roligt att du frågar för jag har just en stor gnälltråd över att jag inte går ner i vikt.  :ninja:

Att döma av vad man hör så kan en del äta mycket och ändå gå ner. Det verkar främst vara killar även om det förekommer tjejer också. Andra måste hålla igen för att gå ner. Hur som så verkar de flesta numera tro att det nånstans hänger på kalorierna trots allt. Det kan ju vara så att en del ökar förbränningen och därför kan äta mera. Det är väldigt virrigt alltihopa! :pippi:

Hur som, det ar vanligt att man blir väldigt hungrig i början och äter väldigt mycket protein. Med tiden äter man mindre av sig självt (men inte nödvändigtvis tillräckligt lite :shy:). Hur som tror jag man behöver den där överätningsperioden. Kroppen vill nog ha all näring den kan få när det äntligen kommer ner bra saker i magen och de flesta märker nog att de bygger upp sig. Så ge det några månader och se vad som händer naturligt innan du börjar hålla igen.  :nod-yes:

Det är vad jag tror. Vad säger ni andra?



knådarn:

Har ju under hela mitt vuxna liv levt light och fettfritt, så när jag då äter mina ostrullar, broccoligratäng med grädde (mums) osv osv, får jag ff dåligt samvete, min hjärna hänger inte med riktigt i min nya kost. Snart 2 veckor och saknar inte kolhydrater men skafferiet är fullt av denna vara, för resten av familjen.
Tarmen funkar bättre, korvarna glider fritt av allt fett  :biggrin1:
Jo, förresten. Frukt saknar jag. Finns det nån frukt som är mer tillåten än annan?
Thanks...

hemul:

Citron?  :lol:

Jag tror nog man kan äta lite frukt. Man behöver ju inte äta en HEL utan typ några apelsinklyftor på maten nån gång. Men andra menar att man inte ska göra det. Vem ska man tro på, tro på, tro på?  :crazy:

Med tanke på viktnedgången, är du tjej eller kille förresten?

knådarn:

tjej, 170 lång lite för tung...

Sidor: (1/16) > >>