Jag undrar hur ni ser på BVCs vaccinationsprogram?
Minstingen ska egentligen få sin Mässling-Röda hund-Påssjuka- vaccination men jag har blivit så uppskrämd av all information kring vaccination hit eller dit så jag vet inte vad jag ska göra.
Största flickan fick sin spruta enligt program, dvs. när hon var 18 månader gammal. Mellantjejen väntade jag med tills hon var 2,5 år gammal. Och nu med minstingen vill jag helst inte alls. JAG VÅGAR INTE.
VEM I HELA FRIDEN SKA MAN TRO PÅ?
Hittade det här citatet på nätet igår
"Den huvudsakliga orsaken till att man i Sverige beslutade om vaccination mot bla. mässling var inte i första hand för att undvika risken att insjukna i hjärninflammation, utan hade helt och hållet samhällsekonomiska aspekter. Det skulle bli billigare för samhället att vaccinera bort sjukdomarna än att betala föräldrar som måste vårda sina barn i hemmet. När endast en minoritet av föräldrarna lyssnade till detta argument började man starkare poängtera risker för allvarliga komplikationer i samband med bland annat mässling och då framför allt hjärninflammation. Denna hotbild fick önskad effekt.
Ser man dock till de uppgifter som lagts fram i denna rapport samt andra internationella forskningsresultat tycks den summa som samhället måste betala föräldrar hemma med sjukt barn ringa jämfört med kostnaden för alla livslånga biverkningar i samband med vaccinationer - till exempel psyko-motoriska handikapp med olika grader av mental retardation, autism, överaktivitet, nedsatt koncentrationsförmåga, allergi, sockersjuka. Till detta kommer också lidandet för den enskilde och familjen. När också den generella immuniteten tycks bli starkare efter genomgången sjukdom som mässling bör det innebära mindre sjukfrånvaro och mindre behov av sjukvård och mediciner under uppväxtåren och vuxenåldern"
Se gärna SIEMs övriga information om vaccinationsskador etc.
www.klokast.se/siem/vaccskadebroschyr.htmlHur har ni som har barn gjort eller hur skulle ni göra idag ?