Varifrån i Finland är du? Här i svensktalande Österbotten börjar LCHF faktiskt bli riktigt utbrett. "Alla" känner någon LCHF:are. På ett bröllop nu i sommar var vi 3 LCHF:are av drygt 100 personer! Det är ganska bra tycker jag.
Hej Fisken Svea. Välkommen, om jag inte redan har sagt det tidigare. Ska spana in din hemmis när jag har en snabbare uppkoppling.
Är här i Svensktalade Österbotten just nu på semester. Maken är härifrån och det finns massa släktingar att hälsa på. Faktiskt har jag med min kost inspirerat till helt andra stordåd. Min mans farbror som är "saltmissbrukare" tänkte att om Hon kan sluta med socker, kan jag sluta med salt! Det är strongt gjort av en "gammal" gubbe. Och jag är lite stolt faktiskt. Och hoppas att hans blodtryck ska bli bättre på kuppen.
Men att sluta med potatis här i potatisriket kan inte var lätt. Det är ju det den äldre generationen lever av. Men jag upplever att folk ändå lyssnar och förstår när jag berättar.
Men ibland orkar jag inte berätta och då är det lättare att ta en liiiiten bit kaka och berömma massor hur gott det är, och sen inte nämna alls att jag typ LCHFar. Annat är det ju när man är hemma, då måste man berätta för de man träffar hur man äter. På semestern får det bli lite fuskande ibland. Tyvärr tog jag en riktigt rejäl migrän natten till i söndags. Kombination av för mycket sol dagen innan, kraftigt fallande lågtryck och matfusk skulle jag tro.
Hej!
Här kommer en ny medlem som hittade hit av misstag
när jag letade efter ett recept på äggschampo (tack så mycket för det!). När jag tittade runt insåg jag till min förvåning att ojdå det här var ju ett LCHF-forum. Det verkar dessutom vara ett väldigt kul sådant.
Hittaden LCHF för två år sedan när jag ville bli av med några envisa kilon på rumpa och mage. Trodde nog att jag äter det här tills jag gått ner och börjar som vanligt igen. Upptäckte att min akne mer eller mindre försvann (har plågats av detta sedan tonåren) och blev helt förbluffad.
Här skulle inte ätas som vanligt igen.
Har också märkt att jag blir frisk från förkylningar mycket snabbare vilket jag tycker är jätteskönt. (Min pollenallergi har däremot inte blivit ett dugg bättre.)
Hej och välkommen Monkan! Här kommer du trivas som fisken i akvariet. Vill instämma i det du skrev. Ungarna har haft en massa förkylningar hela sommaren. Men inte jag. Aknen som även jag lidigt av sedan tonåren har i det närmaste försvunnit. Men det kan även bero på att jag slutat köpa dyra lotioner och kör aloeveragel och jojobaolja istället.
Om du är intresserad av alternativa hårbehandlingsmetoder kan jag rekomendera en sida som heter
http://www.lockig.se/ . Där förespråkas en metod som kallas balsammetoden. Men på forumet finns det trådar om alternativa tvättmetoder också. Inte fullt lika högt i tak där som här. (milt uttryckt) Men lärorikt om man är intresserad av mildare metoder än elaka schampobehandlingar.