Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 16:52:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nötmjöl.  (läst 20303 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #15 skrivet: 2009.07.01 - 00:14:54 »

Även om matberedaren är klumpig, så hade jag använt den det läget. Du kan ju tex ta fram den hemska maskinen och mala jättemycket och spara i kylen eller frysa till nästa bak. Eller funkar inte det? Mal inte nötmjöl själv, så jag vet inte. Men förstår din filosofi till fullo!  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2009.07.01 - 16:15:43 »

 :lol:.. nötmjöl e inge problem att spara!.. jag mal en stor sats och förpackar i en burk. det blir inte dåligt!... däremot e min matberedare svagare än mixern av nån konstig anledning??! :glare: .. knivarna på matberedaren e lite spruckna.. så den e inge bra till nötter.. :badtongue: därför känner jag att det e dax att byta ut hela altet mot en rejäl Mixer i stället!  :nod-yes:.. som går att använda till det mesta!.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #17 skrivet: 2009.07.02 - 21:33:58 »

jag använder en Braun-stavmixer med en sådan knivinsats med en burk, men skuvar den fast i mixern iställer för den vanliga staven,
 den rymmer bara ett par deciliter åt gången, men jag kör först mandel ,sedan fröer och sedan något annat ... var för sig och blandar dom sedan i en annan burk.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2009.07.03 - 13:41:44 »

jo jag kör lite i taget jag också!.. annars blir det lätt några nötter som inte blir sönderhackade!  :crazy: .. stavmixrar e bra till det mesta tycker jag!  :nod-yes: .. men jag har inte hittat nån som jag e helt nöjd med ännu...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544