Kwidells morgondrink. en Kickstart på dagen!
(1/4) > >>
kwidell:
Denna morgondrink började som ett experiment från min sida. jag ville hitta ett sätt att få i mig ägg, utan att steka/koka dem, då jag blev lite smått uttråkad på smaken.  detta blev resultatet: en god och smakrik morgondrink, som desutom inehåller massa protein, fett och vitaminer!  :lol:

innehåll:

2 ägg

1,5-2 dl Grädde

1/2 dl vatten

1 brustablett Berocca eller liknande.  (går även att komplettera med ännu en brustablett vanlig C-vitamin, i valfri smak.)

 

gör så här:

knäck båda äggen i en bunke och vispa dem rejält porösa, använd elvisp!

häll i grädden i bunken och fortsätt vispa någon minut.

häll upp ca 1/2 dl vatten i ett glas och lös upp brustabletten i det. när brustabletten är helt upplöst, häll ner den i bunken med ägg och grädde, fortsätt vispa en stund till.

häll upp i stora glas och servera omgående.

 

tipps! Drinken är som godast direkt efter tillverkning, så gör den sist..  :lol:


hemul:
Det måste bli som såna glassdrinkar som var poppis på 60-talet. Kommer inte ihåg exakt men jag tror man la småbitar glass i ett glas, fyllde på med fruksoda och rörde om så det skummade alldeles förfärligt och glassen löste upp sig, sen ploppade man i en större glassbit och toppade med vispgrädde.  :lol1:
kwidell:
 :lmao: aldrig hört talas om!.. men jag vet att man typ försökte återlansera något liknande för typ 10 år sedan.. kallades "Floaties" om jag inte missminner mig!  :whink:

koncistensen blir typ som en milkshake! lent och lätt att dricka!  :lol:
hemul:
Jo, det stämmer. Kommer inte ihåg vad det kallades. Tror det var frukt i också, bananskivor eller nåt.
kwidell:
det var det säkert!.. har för mig att de såldes på typ McDonalds under en period... tyckte aldrig om dem!  :tongue_wag: .. sprite med mjukglass i sig!.. :puke1:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida