Eftersom jag vet att det finns några stycken här på forumet som har candida, tänker jag be om hjälp av er. Lite äcklig sådan, kanske vissa av er tycker, men jag försöker ändå...
I Sanna Ehdins bok "Den självläkande människan" (eller något liknande), stod det att man kunde testa om man hade candida på ett mycket enkelt sätt. Innan man har ätit frukost, häller man upp vatten i ett glas. Sen spottar man i det. När detta är gjort, väntar man från 5 minuter till en timme. Har man candida, ska det tydligen bli tjocka vita strängar (hon beskrev det som "pinnar") ner i vattnet inom den här tiden. Annars ska det vara lugnt.
Så nu till min "pervofråga". Skulle någon utav er som har candida kunna tänka er att utföra detta test? Jag skulle så gärna vilja veta om det stämmer. Har själv testat, och är det som det står i boken, bör också jag ha det. Men iom att jag inte har fått diagnos, så är jag nyfiken! Ni som vet med er att ni absolut inte lider av detta, får gärna också komma med resultat! Hoppas på hjälp!