Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:30:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jodtest, fast med Lugols.  (läst 38324 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #30 skrivet: 2009.06.09 - 23:31:39 »

Bookia! Jag har också fått UVI - jag som aldrig får det.
Det här är ju riktigt skumt, jag har precis avslutat en antibiotikakur (mitt livs andra) för en elak urinvägsinfektion. Det var nästan tjugo år sedan jag hade det sist. Och jag hade samma symtom som Bookia beskrev i sin tråd. Det kan väl inte vara joden? :confused3: Den ska ju vara bra mot urinvägsinfektion annars.
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #31 skrivet: 2009.06.10 - 00:18:55 »

En liten sak här, som jag inte ens har funderat på innan Kusin Vitamin skrev sitt inlägg. Jod innehåller ju såklart salt, vilket ju håller kvar vatten i kroppen (ja, jag vet att ni alla vet det, men var ändå tvungen att ta med det för mitt fortsatta inlägg). Kan det då vara så att kroppen reagerar med att behålla vätska, och därmed bakterier, i kroppen om man dricker lite för salthaltiga drycker kanske? Och sen inte fyller på med med mycket vätska. Då kanske salthalten någonstans håller kvar bakterierna i kroppen.
Eller att den reagerar på att det blir ett annat pH-värde i hela kroppen om man börjar med jod, och att det är därför som den reagerar som den gör. Med UVI och annat?
Bara en liten fundering, och jag skulle gärna vilja ha svar!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2009.06.10 - 02:15:53 »

Jag har det också och har heller inte haft på typ 20 år. :tongue:
Då hade jag det 2 ggr, de enda gångerna i mitt liv. Jag har ju slutat med jod, men jag har fortfarande kvar det där illröda utslaget under armen som jag fick.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #33 skrivet: 2009.06.10 - 09:56:29 »

Verkar skumt att joden skulle orsaka UVI. Jag tycker jag kissar mycket mer de senaste dagarna sedan jag börjat med jod.
Loggat

Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544