Dag 16 - Ont i vaderna Har ont i vaderna. Liknar det jag kände förut när jag gick på vlcd och gick på långpromenad. Tror jag har fått i mig för lite fett och det påverkar musklerna. Efter att jag ätit kändes det mycket bättre i vaderna, och det kan ju tyckas lite underligt att det skulle ge effekt så snabbt. Placebo? Eller så märkte kroppen att den fick föda och slutade bita på proteinet? Ingen aning..
Dag 16 - Mat - KebabsalladRiktigt mumsig kebab utan pommes och ris. Sallad lök yohhurtsås, rödsås och fefferoni.
Dag 16 - Mat - Choklad 11,5 g (ungefär en rad) av denna choklad åt jag, 32 g per 100g kolhydrater står det på förpackningen, så det blir väl ungefär 3,5 g kolhydrater.
Dag 17 - Mat - Kyckling och revbenspjällDag 17 - Mat - KaffeKaffe med massa grädde
Dag 17 - Mat - Grillad kyckling och lammfiléPizzadallad isberrgssallad med lite sås som det sakert är socker i. Yoghurt med en slags vitlök. Yoghurt drick med kolsyra (Dough) och Cola zero. Och grillad kyckling och grillad lammfilé.
Till mat blev det kyckling och revben med två tomater. Revben 284 gram. Kyckling 426 gram. Jag åt ungefär hälften av detta. Drack colazero med maten.
Dag 18 - Mat - Kyckling och revbenspjällÅt upp andra hälften av det jag köpte igår.
Dag 18 - Mat - FuetkorvÅt upp den sista biten av korven, riktigt mumsig!
Dag 18 - Mat - KebabsalladRepris på maten som jag åt för någon dag sen, kebabsalladen är riktigt smaskig och nästan lite farlig då jag inte vet hur mycket kolhydrater det kan vara i. Men det har inte verkat som att det påverkat vikten så mycket.
Dag 19 - Mat - Ostomelett16 g smör minst lite extra slank ner när jag stekte
226 g ägg 4 st
60 g ost
Och krydda med salt och cayennepeppar. Det här funkar säkert som en lchf-pizzabotten om man får bort lite mer av äggsmaken!
Dag 19 - Mat - Fläskfie och champinjonerFläskfilé med champinjoner och tomat. 290 g champinjoner, 190 g tomat och beasås.
Åt hälften och spara resten i matlåda. Drack colazero till.
Dag 19 - Mat - RostbiffBlev hungrig på kvällen åt smaska i mig ganska mycket rostbiff.
Dag 19 - Mat - ChokladHälften av detta, lindt mörk choklad typ 70 procent . Idag känns det som man varit lite olydig. hela förpackningen är 35 g och jag åt hälften
Dag 20 - Mat - Fläskfilé med champinkonerRepris på det jag åt igår fast den andra hälften. Med maten drack jag colazero
Dag 17, 18, 19, 20 - Vikt - Dag 20 - 77,3 kgDag 17 - 77,9
Dag 18 - 77,7
Dag 19 - 77,7
Dag 20 -77,3
Det går ju neråt, men lite långsamt däremot. Men jag har bara mig själv att skylla på, har inte vägt maten något och ätit ute fler agånger så jag har säkert fått i mig över 20 g kolhydrater per dag. Men det är ok, 77,3 är fortfarade på rätt väg!