Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:30:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nu är jag japan!  (läst 45755 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2009.04.09 - 21:35:56 »

 :yay: :flowers:

berätta meeeeer, vi vill ha en frisk hemul att älska!

 :inlove:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2009.04.14 - 14:32:40 »

Jag vet inte om jag vill vara Japan längre. Jag mår helt bra nu, ingen nervositet och så, men jag har fått dubbelslag.  :sad:

Antagligen har jag haft det nästan sedan jag började med jod, men jag todde att det var gaser. Jag är rätt burpig ibland och när man sitter ner, böjd över tangentbordet, så kan det ju kännas som det rör sig lite i mellangärdet ibland.

Men det är mer nu. Antagligen för jag gick upp på full levaxindos igen. Det var därför jag insåg att det nog inte var gas och kollade pulsen. Och jodå, hjärtat hoppar över ett slag.

Jag hade dubbelslag för en 10 år sedan. Då blev jag jätterädd, men de försäkrade ju bara att "det är inte farligt" (som allting annat). Att det skulle bero på något, det ville de inte diskutera, mer än de vanliga psykiska orsakerna förstås. :rolleyes: Först nu gör jag kopplingen. Jag hade ju börjat med levaxin nåt år innan och dosen låg väl fel! Jag googlade "levaxin+dubbeslag" nu och hittade massor.

Vad ska jag göra? Jag vill ju inte sluta med joden men jag törs inte hålla på och mixtra med levaxinet mer själv heller och jag vill inte ha så här mycket dubbelslag. Dra ner till halva dosen jod och se om det hjälper och försöka få tid hos doktorn tidigare än jag tänkt?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2009.04.15 - 23:58:44 »

Jaha, jag lät bli joden i 36 timmar och dubbelslagen blev betydligt färre. Nu har jag tagit halva dosen mot förut så får vi se.

Jag tror också att det påverkade att jag började dela upp det och ta halva dosen på morron istället för allt på kvällen som förut. Det var första delen av dagarna som dubbelslagen var påtagliga. Är det inte så att man har högst halt av sköldkörtelhormon på morgonen, eller minns jag fel?

Hur som, 36 timmars abstinens räckte för att muntorrhet och skavsår i ögonen skulle återvända. :cry:

Jag har börjat se detta som nåt på sikt positivt trots allt. Borde det inte tyda på att jag hör till den tredjedel som kan/bör sänka Levaxindosen om jag får jod?  :thumbsup:

Ska ringa doktorn i morgon och beställa tid, men jag räknar ju med att han kommer att säga till mig att genast sluta med dumheterna. Hur får man tag på en läkare som kan hjälpa en med detta? Känner ni till någon "holistisk" läkare som inte är helt flummig?  En helt vanlig läkare med huvudknopp går bra också. De holistiska mottagningar jag hittade när jag googlade förut verkade vara rena flower power. Jag vill inte sitta och rabbla mantra och skärskåda mitt inre. Jag vill ha utredningar gjorda! :hippie:

Sånt här är liksom INTE vad jag söker. :shake_head:
http://www.mto-hhc.org/sv/page_medicalClinic_ha.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #33 skrivet: 2009.04.16 - 11:31:33 »

Alltså det är skandal att man ska behöva´laborera med sådant här själv utan stöd från sjukvården. Det är tydligen helt ok att vara "lite trött"  :angrywife:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2009.04.16 - 13:18:03 »

Och lite fet.  :ninja:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Marinda
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 97



« Svara #35 skrivet: 2009.04.16 - 17:57:26 »

Det är väl klokt att höra med doktorn och se vad han säger. Min första tanke var annars att du ska ta ner Levaxindosen något, men jag är ju inte läkare. Har du fått tid hos doktorn?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2009.04.16 - 18:40:58 »

Nej, jag har inte kommit fram till sköterskan.

Det var ju så jag gjorde i början när jag kände mig hyper, halverade levaxinet. Men det känns inte så bra att hålla på och mixtra så.

Förresten, jag läste senare att hypersymptom kan förekomma när man börjar men går över på  26-40 timmar (ja, det STÅR 26!). Det kanske var det som hände varje gång jag höjde dosen. Förklaringen är att det blir en tillfällig överproduktion av sköldkörtelhormon som sedan rättar till sig. Kan ju vara bra att veta kanske.                           
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2009.04.25 - 15:54:02 »

Jaha, mina dubbelslag försvann inte fast jag slutade med jod. Drog ävan ner levaxinet till hälften i 3 dagar utan förbättring.

Sen slog det mig att jag kanske fick i mig jod genom att pensla mina vårtor! Så jag slutade med det också från och med igår. Framåt kvällen igår lugnade det ner sig. Inte helt borta än, men nu känner jag bara enstaka dubbelslag, inte kontinuerliga i timmavis som innan, och jag känner mig piggare och klarare, så det verkar ha varit jodpenslingen.  :eek:

Jag trodde inte man tog upp så mycket genom huden. Det mesta dunstar väl och det man tar upp borde väl användast mest "lokalt". Eller?

Jag använde 1 droppe två gånger om dan. Droppade den på ett fat och doppade en tändsticka i den och duttade på de där 3 ställena. För det mesta gick ju inte hela droppen åt en gång.


Jag fattar ingenting! Är jag hyperkänslig mot jod eller vad? Satan perkele! Jag vill bli av med torra värkande ögon och muntorrheten och bli skyddad mot cancer jag också! :cry: :cry: :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #38 skrivet: 2009.04.25 - 23:41:35 »

Näe, vad tråkigt. Det låter ju helt otroligt att det lilla du penslar på skulle orsaka problem. Hela 88% av joden på huden ska ju dunsta bort.
Det kanske finns någon på det här forumet som har någon idé, de påstår sig veta det mesta om jod iaf. :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2009.04.26 - 00:21:16 »

Jag har sett att den där J Crow där jag tänkte köpa först hänger där. Det var en bra idé, jag kanske frågar där sen.  :nod-yes:

Jag kände ju inget av hjärtat i början när jag tog lägre dos. Kanske det är så att när reaktionen väl är igång behövs inte mycket. Det måste ha varit penslingen, för i dag har jag bara känt några lätta dubbelslag, men helt borta är det inte. Fattar inte, tycker inte jag tog så mycket att kroppen kan ha lagrat upp?  :blink:

Förresten har jag kvar de där utslagen jag fick i ena armhålan fortfarande också. På det där stället som gör jodbelastningstest står det att man ska halvera dosen om man får utslag i armhålorna, men det sket jag ju i för Brownstein nämner bara att man kan få utslag, men inte var eller att man ska minska dosen.

Ja, visst är det trist! Man hoppas ju alltid att man ska ha hittat lösningen på sina problem. Det värsta är att jag fortfarande tror att jod kanske är svaret.  :sadsad:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #40 skrivet: 2009.06.08 - 15:29:27 »

Hemulen hur har det gått, kom du iväg till doktorn?

Jag fick hem min flaska Logols idag, snabba var dom men jag blir lite rädd när jag läser om dina hjärtklappingar. Jag tog i alla fall de 6 droppar som rekomenderades på förpackningen så får jag se. Har ingen aning om hur mycket det är. Någon som vet?
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2009.06.08 - 15:55:16 »

Låter som rätt mycket. Står det inte hur stora dropparna är?

Jodå, jag har varit hos doktorn, men inte fått provsvar än. Tror ju inte det syns nåt på sköldkörtelvärdena. Det är ju nästan en månad sen jag slutade med jod nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #42 skrivet: 2009.06.08 - 19:10:38 »

Får ta fram förstoringsglaset. Det stod att man skulle ta 6 droppar om dagen.

Får se va proverna säger då.
Loggat

Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #43 skrivet: 2009.06.09 - 16:54:00 »

Fortsatte med 6 droppar idag och faktum är att jag känner mig lite piggare, kan vara placeboeffekt också men jag hoppas det hjälper.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2009.06.09 - 17:01:28 »

Grattis!  :lol:

Men ta och kolla med de andra som äter samma sort innan du ökar. :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544