Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:38:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Omröstning
Fråga: Har du fräs på sköldkörteln eller inte?
Har konstaterad underfunktion i sköldkörteln
Misstänker att jag har det, men ej konstaterat
Tror inte att jag har det
VET att jag inte har det

Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hypotyroidos, jod och övervikt  (läst 144110 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #90 skrivet: 2009.03.25 - 17:14:22 »

Det var den. Inte illa! En vecka från Ecuador.  :lol:

Det var privat avsändare och på tulldeklarationen stod "Nutritional Supplement" och värdet var angivet till 5.00. $US antar jag. Har för mig att de inte har någon egen valuta längre. Nema problema!  :thumbsup:

Nu är frågan om jag ska vänta på böckerna innan jag börjar. Kanske kunde tjuvstarta med en låg dos, typ RDI, för att vänja mig långsamt.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #91 skrivet: 2009.03.25 - 21:34:15 »

Klart du ska starta på en gång! Du har ju sett filmen, det räcker väl? :smile:

Jag startade på ca 24 mg och ökade till 48 mg efter 3 dagar. Efter 5 dagar testade jag 72 mg men då kände jag förmodligen av herxheimer-effekten då kroppen inte orkade göra sig av med allt avfall, så jag sänkte till 48 igen och då försvann problemen. Nu har jag ökat till 60 och det går bra.
Jag är väldigt ivrig att få ut allt elände så fort som möjligt, vill inte vänta ett helt år, så jag vill ta så mycket jag tål! Men det är nog en bra idé att börja ganska försiktigt och känna hur det känns.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #92 skrivet: 2009.03.25 - 21:49:20 »

Jo, men jag äter ju Levaxin och är orolig för vad effekten kan bli. Kanske ska man dra ner på tabletterna, jag vet ju inte.  :cry:

Vad är herxheimer-effekten? När man får en massa förgiftningssymptom av alla halogener som kommer lösa?  :crazy:

Har du kännt av några positiva effekter då?

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #93 skrivet: 2009.03.25 - 21:51:27 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Herxheimer_reaction

Fy! Det vill jag inte ha!  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #94 skrivet: 2009.03.25 - 22:06:34 »

Vilket märke har ni köpt och var?  :confused3:

Jag köpte Canker Cover (afteplåster) från skitlandet i väst. Åkte fast i tullen. Fick ett långt brev som räknade upp en jävla radda extra avgifter jag skulle få betala samt ett specifikationskrav av innehållet. Skickade iväg spec infot häromdagen, ska bli intressant hur många hundralappar tullen smäller uppepå det redan betalda 550kr för varan+frakt.

Tyvärr tänkte jag inte tanken att kolla om Canker Cover fanns i UK. Det gör det. Då hade jag sluppit tullen.  :bang_head:  :bang_head:  :bang_head:

Jag måste dra igång en kolhydratsvältkur+Pau d'arco äckelte+D-vitamin+kokosolja+jodtillskott. Blir jag inte av med min candidainfektion snart kommer jag tamejfan leta upp närmaste bössa och skjuta skallen av mig. Är så trött på klådan och allt annat skit som svampen så frikostigt bjussar på. Den ska VÄCK!!!  :guns:

Måste beställa jodtillskott från ett vettigt ställe och jag vill inte åka fast i tullen igen. Så tips emottages gärna.  :flowers:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #95 skrivet: 2009.03.25 - 22:22:14 »

Vad konstigt. När jag åkte dit betalade jag bara momsen, bara på en del av summan dessutom, plus postens avgift för att de förmedlar betalningen, 125:- nånting. Allt var alltså redan uträknat och klart och jag måste betala innan jag fick ut paketet.


URL till våra inköpsställen och andra står tidigare i tråden. Här köpte jag ifrån http://altcancer.com/lugols.htm. Snabbt och smidigt som sagt, men de kan eventuellt vara skumma.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #96 skrivet: 2009.03.25 - 22:25:41 »

Dr Jod sa att Lugol smakar apröv, rekommenderade tabletter istället. Har ni sett vettiga tabletter med höga konc av jod någonstans?  :neutral:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #97 skrivet: 2009.03.25 - 22:28:19 »

Vilket märke har ni köpt och var?  :confused3:

Jag köpte Canker Cover (afteplåster) från skitlandet i väst. Åkte fast i tullen. Fick ett långt brev som räknade upp en jävla radda extra avgifter jag skulle få betala samt ett specifikationskrav av innehållet. Skickade iväg spec infot häromdagen, ska bli intressant hur många hundralappar tullen smäller uppepå det redan betalda 550kr för varan+frakt.

Tyvärr tänkte jag inte tanken att kolla om Canker Cover fanns i UK. Det gör det. Då hade jag sluppit tullen.  :bang_head:  :bang_head:  :bang_head:

Jag måste dra igång en kolhydratsvältkur+Pau d'arco äckelte+D-vitamin+kokosolja+jodtillskott. Blir jag inte av med min candidainfektion snart kommer jag tamejfan leta upp närmaste bössa och skjuta skallen av mig. Är så trött på klådan och allt annat skit som svampen så frikostigt bjussar på. Den ska VÄCK!!!  :guns:

Måste beställa jodtillskott från ett vettigt ställe och jag vill inte åka fast i tullen igen. Så tips emottages gärna.  :flowers:

Hur konstaterade du att du hade candida? Jag har läst att man kan spotta i ett glas med vatten på morgonen, men det kanske finns andra tester också?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #98 skrivet: 2009.03.25 - 22:33:03 »

Vad händer med spottet då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #99 skrivet: 2009.03.25 - 22:34:55 »

Dr Jod sa att Lugol smakar apröv, rekommenderade tabletter istället. Har ni sett vettiga tabletter med höga konc av jod någonstans?  :neutral:

Amazon säljer iodoral. Vet ej om de säljer till sverige dock. De har ju olika regler för allting. Tror man får ta väldigt många tabletter...

Det är ju en massa annat skit i tabletterna också. Det är bara att gapa och blunda och svälja lugols. Man ska spä ut det så att man inte känner någon metallsmak har jag läst. Det är nog för starkt för magen annars också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #100 skrivet: 2009.03.25 - 22:37:50 »

Tydligen ska man spotta i ett glas med vatten på morgonen innan frukost. Sen ska man låta det vara kvar i upp till en timme. Om det blir "ränder" ner i glaset så ska man visst ha candida. Om saliven fortfarande flyter ovanpå vattnet, så ska man visst vara frisk. Vet dock inte hur väl detta stämmer.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #101 skrivet: 2009.03.25 - 22:40:13 »

Har du provat? Jag ska testa i övermorgon. I morrn får jag hit folk så jag vill inte ha ett glas spott stående.  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #102 skrivet: 2009.03.25 - 22:51:34 »

Jadå, det har jag gjort! Och det var ju isådana fall solklar candida. Det var därför jag undrade över Bookias candida. Om det var något som var självtestat eller något som läkare hade kommit fram till. För de brukar ju i allmänhet inte vara så roade av sådant. För om Bookia har gjort samma test, och fått samma resultat som jag, så får jag nog också gå på samma kur som hon gör! Eller ska göra.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #103 skrivet: 2009.03.25 - 23:10:38 »

Citat från: Corny link=topic=1004.msg10542#msg10542 date= 1238016499

Hur konstaterade du att du hade candida? Jag har läst att man kan spotta i ett glas med vatten på morgonen, men det kanske finns andra tester också?

Doktorn topsade mig i mina ädlare delar, kollade under mikroskop och skrev ut Diflucan utan pardon. Detta var år 2000, efter en antibiotikakur jag hade fått mot min allra första urinvägsinfektion. Efter det har jag fortsatt att få UVI rätt så regelbundet, ca 2st på 3 månader. Min blåsa och urinvägarna var helt sönderfrätta av de upprepade infektionerna, att när jag fick UVI sista året, kom det alltid helt plötsligt och jag kissade blod och blodklumpar. Det gjorde ONT. Sen tillkom ju svampbesvären.
Morsan skaffade mig några skumma örttabletter hos någon homeopat/alternativ kvacksalvare som hade öppnat en egen klinik i Piteå. Dessa tog jag enligt instruktionerna, ihop med kopiösa mängder osötad tranbärsdricka samt Tranirin tabletter. Har inte fått några infektioner sen september 2008. Nu tar jag 1-2 Tranirintabletter och ett glas tranbärsjuice när jag kommer ihåg, brukar bli varannan dag, som underhållsdos.
Det är först nu jag börjar känna mig normal i urinvägarna, det är först nu den ständiga kissnödighetskänslan har börjat försvinna, den har alltså suttit i trots att jag inte har haft några infektioner. Jag har haft känningar 2 gånger om en annalkande infektion, men lyckats stävja båda med 6 Tranirintabletter/dag och 2 liter tranbärsjuice. Förhoppningsvis lyckas jag hålla det såhär även framöver.

Nu är ju det andra problemet kvar. Svampen. Den har jag haft sen 2000 också och den har jag inte lyckats bli av med. Vårdcentralen blev trötta på att skriva ut Diflucantabletter i tid och otid så de skickade en remiss till Gyn. Träffade en småarrogant påve som ska vara en av Sveriges främsta experter på candidainfektioner i Sverige. Karln blev störd när jag krävde att en kvinna ska närvara när han undersökte mig, uppenbarligen brukar de inte göra så här i Skövde. I Umeå var det regel. Samma om en man undersöks av en kvinnlig urolog, måste det finnas en manlig sjuksköterska/läkare närvarande i undersökningsrummet. Men här på KSS ska man vara ensam i rummet med manlig gynläkare. Jag kände mig obekväm med det och krävde att en kvinnlig sjuksköterska skulle närvara. Påven blev sur men kallade en sjuksyrra som stod bredvid mig och såg ut att känna sig rysligt bortkommen. Men det sket jag i.
Påven blev inte mer positivt inställd till mig när jag överröste honom med en miljard frågor, krävde svar på varenda en och hade mage att ifrågasätta många av dessa svar. Jag kan svära på att jag hörde en lättad suck när jag på slutet skakade hans hand och gick. 
Men i alla fall, han skrev ut en hästkur av Diflucan som skulle tas under ett helt år. Först varje dag, sen varannan dag, sen en gång i veckan och sista halvåret ska det tas en varannan vecka. Jag har 2 tabletter kvar av den kuren. Första halvåret var ett himmelrike, men sen började symptomen komma tillbaka. Nu är det så att svampen kommer tillbaka mellan tabletterna. Jag tar tablett, efter 2 dagar försvinner symptomerna och är borta i ca 5 dagar, därefter börjar svampen smyga sig tillbaka och när det närmar sig nästa tablett har jag sedvanlig ilsken klåda igen. Så håller det på.
När jag var på gyn senast fick jag Diflucan för ytterligare 3 månader, det kostar 800kr.  :eeek: Jag ska hämta ut det och äta det, men samtidigt måste jag testa mig på någon alternativkur. Diflucan funkar helt klart inte, svampen verkar vara resistent, men tabletterna håller det i alla fall någorlunda i schack. Än så länge.

Kan påpeka att fullt utvecklad svampinfektion hos mig innebär att mina flytningar får en konsistens och utseende av blöt puder. Det är alltså svampen. Klådan är så svår att jag blir seriöst självmordbenägen.  :sad:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #104 skrivet: 2009.03.25 - 23:18:28 »

Å fy fan. Arma människa.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544