Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:10:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Omröstning
Fråga: Har du fräs på sköldkörteln eller inte?
Har konstaterad underfunktion i sköldkörteln
Misstänker att jag har det, men ej konstaterat
Tror inte att jag har det
VET att jag inte har det

Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hypotyroidos, jod och övervikt  (läst 144141 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #60 skrivet: 2009.03.15 - 01:18:47 »

Vilken ång ska vi skita i?  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2009.03.15 - 01:39:46 »

Formen ska vi skita i.  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #62 skrivet: 2009.03.15 - 10:28:50 »

Kletade på två lager i dag. Lät det torka emellan gångerna. Det blir ju liksom en skrovlig hinna eller hur jag nu ska beskriva det. Är det plasten i joden som liksom lägger sig som ett skinn när det torkar? I vilket fall fick det sitta på i en dryg timme och sen strök jag försiktigt bort "skrovelhinnan-plasten". Ingen färg kvar alls. Då tog jag o målade gubben på lika sätt. Ja en fyrkant alltså. Nu ska vi se hur han ser ut där på underarmen efter en dryg timme.
Loggat
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #63 skrivet: 2009.03.15 - 19:38:43 »

Efter en timme skrapade jag försiktigt av "hinnan" fyrkanten på armen  var gulfärgad under. Efter ca 5 timmar hade även det försvunnit
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #64 skrivet: 2009.03.15 - 19:41:45 »

Jag fick ingen hinna.  :eeek:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #65 skrivet: 2009.03.16 - 00:31:21 »

Min doseringsspruta följde med avmaskningsmedel till katterna så jag vet inte om de går att köpa separat. Men nu verkar det som att jag får klara mig utan den då den har fastnat. :sad: Tur i oturen är att jag fick igång originalflaskan till slut.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2009.03.16 - 02:08:09 »

Jag har testat med en pipett jag hade och fick 19 droppar och lite skvätt av 1 krm vatten. Det stämmer med det de skrev på sajten jag länkade till (20 droppar/ml), så det duger för mig.

Nu har jag beställt 8 oz 7-procentig från den amerikanska sajten med lab i sydamerika. Här ska joderas!  :cool_big: :cool_big: :cool_big:


Kolla här.  :bg:



From: "*****@herbhealers.com" <*****@herbhealers.com>
Subject: Order Confirmed: Alpha Omega Labs

Dear *****,

We are in receipt of your order, which will be processed within 24
hours.  The billing party will appear as Ecuador Passion Fruit, (our
sister company).

Date : 15 Mar 2009 - 19:48
Order ID : 139723

Payment by Credit card

Product : Quantity : Price
Lugol's Iodine (7%) - 8 fl. oz. (236 ml.) : 1 : 11.95

Subtotal : 11.95
Shipping : 12.40
TOTAL    : 24.35

Billing details:
*****

We are most grateful for your support of our work here at Alpha Omega
Labs.  For more information about company and its history, read
www.meditopia.org.

Cathryn Caton, N.D.
Alpha Omega Labs



Jag beställer alltså från http://altcancer.com. Själva transaktionen hanterades av http://www.mals-e.com som visar sig vara http://www.aitsafe.com . Jag får bekräftelse från http://herbhealers.com. I mailet tackar Alpha Omega Labs för affärerna och avsändare av paketet kommer att vara Ecuador Passion Fruit. Åh götapetter. Kanske bäst att kolla sitt bankkonto noga ett tag. :tongue:

Frågan är om man törs inmundiga denna sydamerikanska djävulsdekokt.  :crazy:

Nä, jag har googlat och Alpha Omaga verkar vara OK. Myndigheterna jämnade tydligen deras lab i USA med marken. The War against Supplements? :max-shock:

Hoppas det kommer i morgon. Har ska losas fläsk!  :jump_smoke:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2009.03.16 - 17:33:07 »

Ojojoj då. Jag googlade lite mera och det verkar som ägaren flytt undan en bedrägeridom. Det är väldigt blandade kommentarer om dem. Frågan är om det är de som är skurkarna eller om det är amerikanska FDA. :eek: :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2009.03.17 - 14:28:57 »

Det finns ett mycket intressant och lärorikt föredrag av dr David Brownstein (vars sajt verkar ha problem just nu). Det tar bl.a. upp varför blodprov inte nödvändigtvis visar att man har underfunktion.

Jag vill inte länka i dessa tider, men om ni besöker en välkänd bukt, söker på "iodine" och kryssar i rutan för "video", så hittar ni "Iodine - The Most Misunderstood Nutrient". Föredraget är givetvis på engelska. Om inte det är ett problem tycker jag ni ska hasta dit innan den 1:a april.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2009.03.17 - 16:44:14 »

Nu har jag sett halva filmen (1 timme) och tror inte jag kan smälta mer i dag. Ni måste se detta. Det är så läskigt att det är inte sant. :sosad: Fy fasiken, nu ska man känna sig lurad igen då. :fork_off:

Det är användbar information också, han tar upp dosering och så. Hittills bara för människor som inte är sjuka (upp till 50 mg). Sjuka behöver mer. Jag hoppas han kommer till det framöver.

Jag vill ha tag på ett lab tar man kan få sina jodnivåer testade nuuuuu!  :angrywife:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #70 skrivet: 2009.03.17 - 22:29:30 »

Ja, den är verkligen sevärd. Jag hittade den för några veckor sedan när jag sökte på kosttillskott lite allmänt sådär, och sedan var jag fast i jod-träsket.  :whink:  Måste se den igen snart, nu när man är lite mer insatt så har man antagligen lättare att ta till sig all information.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2009.03.18 - 02:27:44 »

Hittade du den på samma ställe eller har du en enklare källa?

Läskigt det där med alla halogener vi utsätts för och som ersätter jod i kroppen. Jag slutade med tandkräm för flera år sedan och försöker få bort kloret ur vattnet så gott det går. Det är ju en liten början. Brom kan man väl inte göra så mycket åt.

Apropå brom säger han att det tillsätts i bla. a. bröd. Vet ni om det är så här också? Jag lyckas inte hitta någon tillsats med brom.

Han säger att vid 50 mg/dag tar det för friska personer 6 - 12 månader att få upp jodnivåerna. För sjuka kan det ta 3 till 5 år. :eek:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #72 skrivet: 2009.03.18 - 09:55:51 »

Jag hittade den på samma ställe som du gjorde, men jag hittade en sida med några kortare klipp som är helt lagliga. :smile: Här finns de.

Trots att jag redan innan var intresserad av kosttillskott för att kompensera för brister i dagens utarmade kost och hjälpa kroppen klara av alla gifter vi utsätts för, så var den här filmen en omvälvande upplevelse. Tänk så lite de som är tänkta att ansvara för vår hälsa vet om hur människokroppen fungerar. Det är skrämmande. Felaktiga kostråd, skadliga ämnen i maten och miljön samt felaktiga medicinska behandlingar är ju vad det resulterar i. Och dessutom vill ju storebror begränsa vår rätt att äta de kosttillskott vi behöver för att ta ansvar för vår egen hälsa. Läs mer här.

Jag gör som du hemul, försöker undvika diverse otäcka tillsatser. Mitt största bekymmer just nu är allt amalgam jag har. Har börjat byta ut det med, men det tar tid och jag känner sånt obehag över vad det gör i min kropp just nu. Där står mitt hopp till joden, som förhoppningsvis ser till att jag blir av med lite av det upplagrade kvicksilvret.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2009.03.18 - 10:15:07 »

Jag har tack och lov antingen ingen eller möjligen 1 amalgamfyllning. Är osäker. Men den eventuella lilla plomben får vara. :tongue:

Jag är också helt tagen av filmen. Det kanske märks.  :shy: Den verkade så amatörmässig i början och han pratade rätt osäkert så jag trodde inte den skulle ge nåt, men när han väl kom igång -jestanws! Ska se andra halvan på eftermiddan när solen försvunnit från skärmen.

Har du funderat på att skaffa någon av hans böcker?

Förresten, detta med halogener... Brom är ju läskigast. Dels för att det är så giftigt men också för att man inte kan undvika det. Kloren kan man ju delvis komma ifrån genom att låta vattnet stå i kylen innan man dricker av det och duscha kort och inte så varmt. Fluor är ju lättast, bara att skippa vanlig tandkräm.

Förresten, han pratade om brom som tillsats i bl.a. bröd. Jag skummade e-nummerlistan men hittar inget med brom i namnet. Undrar om det döljer sig bakom något annat namn eller om  det används bara i USA? Någon som har koll på det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #74 skrivet: 2009.03.18 - 18:51:18 »

David Brownstein är medlem av Thincs:worshippy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544