Jag har idag fått en uppdatering om vad folk/ ungdomar äter utanför våra väggar...
Det var lite kompisar på besök igår och även övernattare.
Jag skickade sonen iväg till ica med kompisen så att de skulle kunna handla vad kompisen skulle äta som frukost.
Resultat: filmjölk med jordgubbsmak, cornflakes i någon speciale variant( vete och ris), mjuk vetekaka.
Det hade jag kunnat gissa.
Sedan blev det förstås en runda köpepizza hemtad, läsk och chipspåsar med färdig dippblandning till gräddfilen
Det hade jag också kunnat gissa.
Men det som sedan förvånade mig totalt var dagens sena lunch. Vi var ute i stan först och handlade.
Maten skulle bli thai-smak-köttfärs-grönsaksröra och jag tänkte vara snäll och köpte eko-ris till.
Och tur var det!
För pojken här åt i princip bara riset och stoppade sedan i sig väl 3 mjuka runda brödkakor...
En 18-åring lämnade alltså hela såsen på kanten av tallriken ( broccoli, blomkål, lök, purjo) och pillade möjligtvis lite
köttfärssmulor och sås till risen.
Om vi hade varit bara vi, hade vi ätit bara grönsaks-köttfärsröran + paprikabitar till.
Inte undra att ungodomarna blir som de blir idag. ( och den här killen är ju ändå en go och snäll en).
Men hur tänker dom överleva sitt liv? Utan vettig mat?