Fetbobbas Forum

Allmänt => Babbelboxen => Ämnet startat av: hemul skrivet 2008.10.03 - 19:49:33



Titel: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: hemul skrivet 2008.10.03 - 19:49:33
Ni vet glassmaskinen som jag kanske nämnt nån gång förut...  :lmao:

"Glassmaskin för upp till 1,0 liter mjukglass eller 0,8 liter hård glass (http://www.consumer.philips.com/consumer/sv/se/consumer/cc/_productid_HR2304_70_SE_CONSUMER/Glassmaskin+HR2304)" det står det tydligt. I brukset står att man ska trycka in knappen för mjukglas om man ska göra sådan. Jaha, men var är den då? Det finns ingen hänvisning till sprängskissen och på denna syns heller ingen mjukglassknapp. Inte syns den till på själva maskinen heller. Så jag ringde supporten.   :crazy:



hemul: Hej, jo er glassmaskin ska ju kunna göra mjukglass.

kundtjänst: Ja.

hemul: Var är knappen då? Det står om en knapp i brukset men den finns inte på sprängskissen och inte på själva maskinen heller.

kundtjänst. Nähä. Ett ögonblick.

[långvarigt knaster inträder]

kundtjänst: Ja, det är rätt. Det finns ingen sån knapp.

hemul: Hur gör jag mjukglass då?

kundtjänst: Maskinen kan inte göra mjukglass. Det är ett tryckfel.

hemul: Jaha! I alla papper, på nätet, i reklam...?

kundtjänst: Ja.

hemul: Men om jag hade köpt den just för att göra mjukglass då?

kundtjänst: Du kan få pengarna tillbaka. Jag ska ta dina uppgifter så kan du ta den till butiken där du köpte den.

hemul: Nej. Jag vill behålla den ändå. Jag sa OM jag hade köpt den för att göra mjukglass.

kundtjänst: [tystnad]

hemul: Varför ändrar ni inte om det är fel? Jag vet att det stått så på er sajt i minst ett år.

kundtjänst: Jag antar att vi inte säljer tillräckligt många av den för att det ska vara värt besväret att ändra.

T A B L Å


Titel: Re: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: idalinda skrivet 2008.10.03 - 21:37:44
Hur mycket tid tar det att radera några ord från en hemsida  :smack_head: ?


Titel: Re: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: Bookia skrivet 2008.10.04 - 21:36:37
Hur mycket tid tar det att radera några ord från en hemsida  :smack_head: ?


Tänkte exakt samma sak. Maken till lathet.  :laugh:


Titel: Re: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: Levis skrivet 2008.10.06 - 15:19:53
Det kanske är så att de räknar med att många köper maskinen just för mjukglassfunktionen, och sedan inte orkar lämna tillbaks den när det visar sej att funktionen saknas. Vipps så har Philips sålt fler glassmaskiner än de skulle ha gjort utan den lilla "felskrivningen".


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: skogsstjrna skrivet 2009.01.26 - 14:38:39
Den minnesgode kommer säkert ihåg att jag fyndade en glassmaskin för 99 kronor på Rusta för flera år sedan. Den gick sönder igårkväll! Buhuhu!  :sosad:
Den sista glassen den lyckades tillverka blev en urgod björnbärsglass.
Salig är nu denna maskin i åminnelse.  :cry:

Nå, hemulen, rekommenderar du att jag köper en Philips istället, även om den saknar mjukglassknapp?  :bang_head:


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: hemul skrivet 2009.01.26 - 15:02:36
Nej, faktiskt inte. Glassen blir god, men flera gånger har det hänt att rörmojen fastnat fast jag inte fyllt på mer än man får, snarare mindre. och då är det liksom kört. Både motorn och rörarmen verkar klena. Kolla på Krupps. Tror den kom tvåa i det där testet.


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: skogsstjrna skrivet 2009.01.26 - 15:37:56
Hmmm. Eftersom Krups kom tvåa kanman ju befara att den är ännu sämre än Philipsen. Vet inte om det finns några fler på marknaden nuförtiden? Den vi hade tillverkas inte längre.


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: hemul skrivet 2009.01.26 - 15:49:11
De körde väl bara en gång och gick på konsistensen på glassen. Testet var i ICA kuriren. Det finns länk nånstans här. Vänta, nu hittade jag den.
http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200803/07/20080307105126_Icak938/20080307105126_Icak938.dbp.asp

Alltså, den är inte helkass, men jag hade väntat mig mer. Just det där att den lätt stannar, och då fryser ju hela skiten ihop på nolltid, är ett elände.


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: Tina skrivet 2009.01.27 - 13:23:25
Vi fick en Philips glassmaskin i bröllopspresent för 20 år sedan och den har hållt tills nu då själva frysblocket liksom frasade upp sig. Det var nästan lika dyrt att köpa ett nytt block som en ny maskin så nu slängde vi maskinen. Det var kanske dumt när man läser om hur dålig den har blivit.


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: hemul skrivet 2009.01.27 - 13:24:41
 :nod-yes:


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: elocinave skrivet 2009.01.27 - 20:03:01
Nej, faktiskt inte. Glassen blir god, men flera gånger har det hänt att rörmojen fastnat fast jag inte fyllt på mer än man får, snarare mindre. och då är det liksom kört. Både motorn och rörarmen verkar klena. Kolla på Krupps. Tror den kom tvåa i det där testet.
Det är viktigt att motorn är igång INNAN du häller i smeten! Häller du i smeten först och sätter igång sedan då fryser det fast. Jag har också en Philips och det fryser aldrig fast...


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: hemul skrivet 2009.01.27 - 20:05:11
Den stannar när den redan gått ett tag och smeten blivit ganska tjock.


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: hemul skrivet 2011.06.28 - 17:30:03
Det står fortfarande likadant!  :lmao:
"Glassmaskin för upp till 1,0 liter mjukglass eller 0,8 liter hård glass. Klart på bara 30–50 minuter."
http://www.philips.se/c/oevriga-koeksapparater/20-w-hr2304_70/prd/sv/


Titel: SV: Philips bryr sig om konsumenten
Skrivet av: Ekub skrivet 2011.06.28 - 17:43:20
Haha, det var ju bara 2½ år sedan du pratade med dem. Lite tålamod får man ju ha  :flirting:  :laugh: Dessutom, om maskinen hade sålt så dåligt så det inte är värt att ändra den felaktiga informationen om den kan den ju knappast vara värd att ha kvar i produktion...lr?