Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.09 - 22:49:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 301016 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #495 skrivet: 2011.06.02 - 15:57:25 »

Jo, det är ju sant!  :nod-yes:  :blush:  Du är gullig ändå!  :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #496 skrivet: 2011.06.02 - 15:58:02 »

 :hugsmile: Vi har koll här vetu!  :flirting:

moncaponca.. Meh! med alla de pasagerarna... hur ska du få med dig sakerna hem sen då!?  :club: elelr tänkte du låta "barnen" vara kvar till försäljning kanske..  :lol: :flirting:  vet ju hur lasset brukar se ut när jag varigt på GeKås!  :rolleyes: eller ännu värre.. när min mamma varigt där!  :max-shock: då var det minsan trångt i bilen vill jag lova!   :laugh: och vi pratar då en gammal Saab 900.. med gigantisk baklucka du vet...  :whistle: det var fullt.  :tongue: .. sist jag och maken var nere så fyllde vi vår bil rätt rejält också.. en Skoda Fabia kombi...  :whistle: .... fast å andra sidan så har jag lite längre till GeKås än du..  :flirting: skulle kunna vara det som gör et!  :laugh: i villket fall så hoppas jag du får en underbar tid på HighChaparall!  :thumbsup: du får åka tåget en extra gång för mig också!  :flirting: och ta några extra  :cheers: för min räkning också när du endå är i farten...  :whistle:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #497 skrivet: 2011.06.02 - 16:04:49 »

Jo, jag har insett det, Moncan.  :blink: Ibland är det inte lätt!  :worried:  :rose:

Corny...  :smooch: :hugsmile: Men vi älskar dig endå vännen!  :flowers: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #498 skrivet: 2011.06.02 - 18:00:25 »

Jag såg det också, men jag sa inget för jag har lite svårt för tickers. Man vet ju inte om det stämmer eller om vederbörande inte uppdaterat bara. Men då säger jag också grattis! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #499 skrivet: 2011.06.02 - 18:08:50 »

Tack Kwidell och Hemul!  :smooch: Ingen migrän ännu idag heller.  _ Det är bra, för maken fyller år. Han har kanske inte fått alla sina presenter ännu.  :flirting:

Vi var just ute på lite Geocatching. En skojig liten hobby han just lagt sig till med. Vi hittade en liten skatt och lade dit en liten fånig grön plastfigur sitället. Stor vinsten var promenaden.  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #500 skrivet: 2011.06.02 - 18:34:28 »

Det varkar faktiskt jätteroligt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #501 skrivet: 2011.06.02 - 18:48:57 »

 :thumbsup: Jag håller med! det verkar ju helkul det där!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #502 skrivet: 2011.06.02 - 21:28:08 »

Ja faktist! Det är jätte stort! http://www.geocaching.com/map/beta/default.aspx?lat=62.25518&lng=21.52538 Kolla vad många skatter folk har lagt ut bara runt leksand! Det är ju ett jätte kul sätt att få hela familjen att vilja ut och motionera. De fattar inte ens att de motionerar. Slugt va!  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #503 skrivet: 2011.06.04 - 03:43:16 »

 :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #504 skrivet: 2011.06.06 - 07:56:25 »

Du Sorla, har du insett att det nu är måndag och det faktiskt har stannat vid ett migränanfall?  :thumbsup:

Nåja, summering av helgen - 4 kg upp efter svull i dagarna 4, räknar med idag... :eating:
Fantastiskt kul och alla underbara kompisar var där och svt kom också och bla intervjuade lilla mig  :redface: http://playrapport.se/#/video/2445552
Det är jag som sitter ner och har en svart t-shirt och uppsatt hår  :flirting: Faktum är att jag inte hade kommit igång att festa där riktigt än så jag är än så länge nykter (tror jag, hade ju festat dagen innan också...)  drinking_x2
Det enda som var tråkigt var hur helgen slutade....http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13127799.ab och som insidesinfo kan jag ju säga att det måste varit en uppgörelse, HA hade sitt möte där på hc. Och kan ni tänka er, vi sov knappt 100 m från mordplatsen...  :max-shock:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #505 skrivet: 2011.06.06 - 08:01:37 »

Apropå geocaching, kolla, tom i våran lilla pytteby fanns det en skatt  :lol: http://www.geocaching.com/map/beta/default.aspx?lat=62.25518&lng=21.52538
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #506 skrivet: 2011.06.06 - 16:29:04 »

Bor du i norra Finland?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #507 skrivet: 2011.06.06 - 17:40:44 »

Om hon bor i norra finland (kartan tog mig söder om Vaasa) så måste jag väl bo på nordpolen då, för jag bor mycket längre norrut.  :whink:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #508 skrivet: 2011.06.06 - 17:44:21 »

Jag kom till Lapväärtti. Vet inte var gränsen för norra och södra Finland går, men jag kör med vad det motsvarar på Svenska sidan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #509 skrivet: 2011.06.06 - 19:19:41 »

Om nu Moncan kunde komma hit och ge oss klara besked! För mig är ligger inte Vaasa i norra Finland, men så undrar jag också hur norra Sverige kan börja redan i Gävle. Är det för att ni egentligen anser att det riktiga Sverige slutar där? Eller är kanske Gävle - Umeå norra Sverige och resten extra norra eller rent av Ingenmansland?  :hm-hm:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sidor: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544