Äta obegränsat?

<< < (2/16) > >>

kwidell:
ja det låter vettigt Hemul.

för min del så åt jag helt obegränsat i nästan 1 års tid.. och tappade endå 25 kilo!  :lol:... i början åt jag som en häst!!.. men numera äter jag klart mycket mindre.. kroppen anpassar sig liksom efter ett tag... elelr så är det så att man lär sig att lyssna på dess signaler!  :blush:
   nu ska jag dock säga att jag stått still ganska länge i vikt... så jag ska prova såsmåningom att begränsa mängden mat lite. inte så att jag e hungrig!!! men begränsa lite mer än i dag.. bara för att se om det har någon effekt. dock skulle jag nog kalla det portionsbegränsning snarare än kalloribegränsning!  :nod-yes:.. eftersom jag inte räknar några kallorier.. och inte kommer göra det heller!

frukt... se om bär tillfredsställer dig!.. blåbär hallon och jordgubbar är ganska okey i mindre mängd!!.. men om man vill lyxa till det lite nån gång så dör man inte av en frukt heller!  :flirting:

hemul:
Citat

dock skulle jag nog kalla det portionsbegränsning snarare än kalloribegränsning!

Och skillnaden är...?  :lick:

kwidell:
Skillnaden är att jag begränsar portionsstorleken lite.. och äter tills jag är mätt.. inte Övermätt... jag begränsar inte fettet på tallriken eller räknar ut en viss mängd kallorier som jag får äta varge dag.
kallorimåttet i sig tycker jag är värdelöst!!! vem har nytta av att veta hur länge ett ämne brinner i en ugn??! .. min kropp beter sig inte som en ugn!.. den känner skillnad på de olika födoämnena...  där är skillnaden!

hemul:
Men mindre portioner innebär ju färre kalorier om sammansättningen är densamma.  :tongue:

kwidell:
 :bang_head: ja iof! men skillnaden är att jag inte räääknar några kallorier! utan bara tar en mindre portion!.. kallorier bryr jag mig inte ett vitten om!  :kungfu: de är bara ett fiktivt mått.. som mäter hur länge något brinner i en ugn!..

men ok.. egentligen så blir det ju fätte kallorier iom att man äter en mindre portion!  :laugh:.. men jag begränsar mig inte till tex 1500 kallorier per dag eller liknande!.. utan jag begränsar min portion lite.. och skiter i kallorierna!  :nod-yes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida