rårakor

<< < (5/5)

anod:
ja gärna jag funkar på samma sätt.

Ninnan:
Jag är också likadan  :lulz: stoppar hellre ett blött finger i sockerskålen  :ignore: än tar en tugga på en smörgås.
Använder helst "rent" socker än ersättningsmedel, de få gånger jag vill ha socker.

Ibland när jag tycker det är tråkigt att stå vid spisen, kan jag endast äta fett och protein. Efter två dagar blir jag riktigt "låg", kroppen skriker efter socker, räcker med 5gr. och allt är bra igen.
Är det ngn annan som upplevt detta?
Äter jag lite underjordiska kolh. varje dag så mår jag bra och inget "låg" finns.

hemul:
Ja, om jag går för lågt. Typ under 20 g. Men jag föredrar ändå att dubbelt så mycket - drygt. Har ju inga sug och inte påverkar det vikten heller. Jag är en anomali.  :snowman_sad:

Det finns en gammal tråd på KiF som heter "Räddad av en potatis" eller liknande. Nån hade hittat i nån bok att man skulle äta lite kall potatis innan sänggående om man var låg. Plötsligt dyker det upp en massa människor som vill testa potatiskuren, så tydligen är finns der en del som blir nedstämda på för lite kolhydrater. Fast kom ihåg att potatisen måste vara kall och ätas precis före sänggående.  :tongue: :whink:

Ninnan:
Jag vet inte om jag blir låg eller om det är det som kallas sug  :cool:
Tror inte det är sug eftersom det räcker med lite sött.
Jag är väl också anomali  :max-shock:  (inte bara när det gäller kost)  :whistle: eftersom jag mår bäst med 40-50 gr kolh. per dag.
Jo, jag har också läst om kall potatis innan sängen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida