Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.17 - 01:08:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag har lyckats  (läst 86393 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #45 skrivet: 2012.02.08 - 12:23:37 »

Har alltid haft problem med min mage  :sad: :sad:

Problemen har aldrig varit så illa som de har varit nu, har definitivt blivit sämre sen jag slutade med lchf förra gången men var inte riktigt bra då heller var kanske för att jag inte hade tillräckligt med fiber i maten då! Hmm här blir det till att experimentera lite och se vad som kan hjälpa till
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2012.02.08 - 12:35:05 »

Hoppas du hittar nåt. Det är för jävligt att ha det så där. Hela livet blir ju påverkat.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #47 skrivet: 2012.02.08 - 14:00:22 »

Jag är ju undantaget! Fick dålig mage med lchf.
Äter nu fil med bra bakterier och magen fungerar perfekt  :lol:
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #48 skrivet: 2012.02.21 - 11:40:00 »

Dags för en liten uppdatering

Efter doktor besöket fick jag utskrivet något slags gummi aktigt för magen, det funkar men man bälar vatten som en kamel dyrt som skrutt var det i alla fall, 105 spänn för 50 förpackningar :mad_viking:
men men det funkar å det är det viktigaste.

När det kommer till vikten så pendlar den väldeliga  men den pendlar på rätt håll åtminstone, med dagens vägning har jag 5,6kg kvar till min lägsta notering som är 90kg, för att vinna kampen mellan mig och min sambo måste jag ner till 88,3 inget omöjligt  :cool: undrar bara vad man ska göra på "min" dag. Hoppas att sambon kommer ifatt mig snart hon behöver sin vikt nedgång ännu mer än jag gör.

Förkylning  :puke1: :puke1: husarrest  :puke1: :puke1: vill gå å gymma lite men  :shake_head: :nonono: fick inte som jag ville för herr elak bacill, flög på mig i lördags och på kvällen var det feber med halsont, tog 1½ ask med strepsils innan det halsonda släppte på söndags kvällen. Nu har man istället nästan ingen röst att prata med istället den tog nästan slut igår. Men vad är det med folk egentligen, när man är frisk och rösten håller då vill dom inte prata alls, MEN när man är förkyld och rösten spricker och man är hes DÅ KOMMER ALL MÖJLIGA J-VLA frågor som måste redas ut just DÅ morr kan det inte vänta till nästa buss du ska åka med SNÄLLA tänker man. Efter ha prata konstant i 5 min var rösten nästan borta TACK O LOV kom kollegan och kunde ta över så jag kunde åka HEM :thumbsup: :clapping:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2012.02.21 - 14:01:52 »

krya på dig. Verkar som bacillen eller viruset härjar fritt i hela världen just nu...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2012.02.21 - 14:12:42 »

Är det flunsan nu då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #51 skrivet: 2012.02.21 - 16:25:56 »

Krya på dig!
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #52 skrivet: 2012.02.21 - 19:26:44 »

Inte flunsan :nonono: då hade det inte kännts som det gör utan detta är en riktig brak förkylning  :nod-yes:
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #53 skrivet: 2012.03.05 - 17:37:06 »

Hade fel fel fel fel fel fel DET var flunsan jag fick :tongue_wag: men det trodde man inte då, jobbade på som vanligt, säkerligen med feber på måndagen samt att rösten försvan mot slutet av dagen. Man undrar mot slutet av ett heldags pass varför det är så MÅNGA som har så MYCKET frågor när man knappt kan prata mot vanliga dagar. Sedan gick veckan med jobb å host å snörvel å heshet, tog 2 veckor innan jag kände att jag kunde våga mig iväg till gymmet för ett skönt träningspass å där var jag idag :yay: :yay:, F-N va skönt det var, 1002 kalorier bort samt mycket vatten. Nu får man ta tag i vikten ordentligt igen, träna och äta som man ska, har et skinnställ som kräver att jag minska ca 10 cm i midjan helst MYCKET mer närmare 20 för att det ska vara optimalt när den dagen kommer vete fåglarna.

Innan "flunsan" var vikten nere på 95,5 idag innan träningen låg den på 96,7 midjan ligger mellan 105 och 110 cm beroende på hur jag mäter samt hållning.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #54 skrivet: 2012.03.05 - 17:41:01 »

Usch va jobbigt med flunsan. Angående magen så har jag också problem, mest med ont, illamående och dålig andedräkt. Det har blivit mycket bättre av att jag äter saltsyra och enzymer innan måltid.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2012.03.05 - 17:46:01 »

Ja fy. Det är visst jättemånga sjuka nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #56 skrivet: 2012.03.05 - 17:53:18 »

Ja det stämmer verkligen att det är många som är sjuka
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #57 skrivet: 2012.03.05 - 18:27:26 »

  :wave: jag är sjuk men jag ser ut så här:  :worried:
Jag har blivit sämre och sämre. Har "fått lov" att ta en snabbsänka av VC i morgon.
Jag har så svårt att bli trodd på VC när jag säger jag har 37,5 och känner att det är en infektion. En gång hade jag 120 i sänka.
De senaste fem åren har jag tagit en penicillinkur om året.  :confused3: trots bokstavskosten..
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2012.03.05 - 18:36:27 »

Men fy! Hur är ditt blodsocker? När jag var gränsfallsdiabetiker hade jag så där en period. Tror det var nåt på 10 distinkta förkylningar på 1 1/2 år, alla överjävliga. Man blir ju helt slut av att ha det så.  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #59 skrivet: 2012.03.05 - 18:48:40 »

Jag har alltid haft ett bra blodsocker men jag tror min grundsjukdom-inflammationer- som spökar till det i kroppen så fort jag har en vanlig förkylning.
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544