Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.09 - 23:58:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 301026 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #540 skrivet: 2011.06.13 - 14:44:34 »

 :lulz:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #541 skrivet: 2011.06.13 - 14:46:39 »

Fattar du varför jag gillar Tjocka apan? Det är min tvillingsjäl!  :throw_flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #542 skrivet: 2011.06.13 - 20:35:17 »

Tjocka Apan??  :blink: Kissa på elden?? Då slocknar den jö!  :smack:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #543 skrivet: 2011.06.15 - 09:47:10 »

 :lulz: Raserade min viktminskning totalt!  :tongue_wag: Det är ju jordgubbssäsong!!!! Så, upp igen....  :mad_roll:
Ja ja nya tag, drar med mig dottern på det i ett svep. :nod-yes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #544 skrivet: 2011.06.25 - 11:15:00 »

Och vi körde på den här veckan som var och resultatet var -2 kg för dottern och +-0 för mig  :cry: jaja, en får skylla sig själv när jordgubbar och vattenmelon är så gott.....
Midsommaraftonen gick i traditionell anda: potäter, sill med gräslöksspäckad gräddfil  :biggrin1: men nubben var jag inte sugen på för fem öre....
Sambon var ju inte hemma, han firade midsommar uppe i Östersund, hos äldsta dottern som faktiskt fyllde 25 dagen innan midsommarafton. Med sig hade han de andra barnen, 16 & 17 år gamla. Själv satt jag hos grannen/svärisarna med mina ungar och firade  :smile: vi gick ut hårt med hembakt jordgubbstårta, det är tradition att jag har det med mig på midommarafton till svärisarna  :nod-yes: sen bidde det sill o potäter när svärfar kom hem från spelningen, han spelar ju dragspel och vad är inte nödvändigt om inte dragspel till små grodorna?  :lol:

Nä, idag blir det stekt halloumi, ägg och bacon till frukost.  :dribble:

Simma lugnt min vänner!  :wave:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #545 skrivet: 2011.06.26 - 21:34:07 »

0 är väl bra när det varit helg. Det skulle jag vara nöjd med.
Loggat

moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #546 skrivet: 2011.06.28 - 09:39:53 »

Nja detta var före helgen....men det är klart att helgen gav nog nåt upp, det kollade jag faktiskt inte.

Igår började jag jobba igen....och det går väl hoppas jag....kul att upptäcka att fler och fler av mina gamla arbetskamrater anammat min kostregim  :clapping: kändes plötsligt inte ensamt när tjejen mitt emot mig satt och åt kyckling, broccoli och blomkål i gräddsås och själv åt jag fläskfilé i gräddsås med broccoli och gröna bönor...
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #547 skrivet: 2011.06.28 - 09:56:32 »

Skojsigt! Själv är jag väldigt ensam... Men det impar ju inte när en smalis går ner 5-6 kilo och blir en tunnis.

Är det sommarlov från studierna nu?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #548 skrivet: 2011.06.29 - 10:03:20 »

Näe, pluggar samtidigt...  :ninja:
Jobbigt är det, men det går  :blink:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #549 skrivet: 2011.06.29 - 13:12:17 »

Måste du göra så? :shock: På sommaren ska man ju varva ner och hämta ork till resten av året ju!  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #550 skrivet: 2011.06.30 - 02:18:05 »

Ah, jag vet...men jag funderar på att säga upp mig nu faktiskt, jag ska ju ändå plugga vidare och inte komma tillbaka innan nästa semester. Tänkte söka högskolan till nästa höst.
Har fått ett hyfsat erbjudande och tänkte se om jag kunde förhandal mig till lite till  :flirting: inget är ju omöjligt  :lol1:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #551 skrivet: 2011.07.06 - 21:43:58 »

 :cheerleader: jag har sagt upp mig och får lön ända till siste mars!!!!!!  :clapgrin: :strut: :cheerleader: :clap_jump: :banana: :yeah: :frogdance:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #552 skrivet: 2011.07.06 - 21:48:24 »

Nämen grattis!  :lmao:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #553 skrivet: 2011.07.06 - 22:43:52 »

 :clapping: :flowers:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #554 skrivet: 2011.07.07 - 06:01:23 »

fattar inte helt men det verkar positivt. Grattis !! :clapping:
Loggat



Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544