Kaviar

(1/9) > >>

hemul:
Köpte en ny kaviar på City Gross som heter Lysekils. Det tyckte jag var trevligt eftersom jag tillbringade min barndoms somrar där och den var jättegod. Tyvärr visade den sig innehålla 50% mer socker än Svennes, så den går tyvärr fetbort. Inte för att jag är så rädd för lite socker, men det ska läggas där det gör mest nytta för smaken och det är inte här.  :nonono:

Lysekils mildrökta kaviar  :thumbdown:

Vi har en gammal kaviartråd, men jag tänkte jag skulle sammanställa våra fynd här.

Svennes är alltså fortfarande vinnaren med minst kolhydrater. Kalles ser ju rätt bra ut med mer protein (mer råvara), men om jag minns rätt så har den fler tillsatser också.

Kodstycke:

                  g   | fett  | prot |  kh
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Kalles           100  |  33.0 |  9.7 | 16.0
Willys           100  |  34.0 |  9   | 15.0
Svennes          100  |  36.0 |  8   | 14.0
Lysekils         100  |  33.0 |  7   | 21.0
Isbjörnens       100  |  33.0 |  7   | 21.0

/LO:
Har inte kollat så mycket, faktiskt (mer på tillsatser), för vi äter väldigt lite kaviar. Men gäster vi har här ibland äter det gärna till ägg.

Har Isbjörnens här hemma, den är
33; 7; 21

hemul:
La till den till tabellen. Tackar! :smooch:

Nä, jag äter inte heller kaviar så ofta och jag brukar inte bry mig om att räkna det. Men nu råkade det bli så att jag vägde kaviaren på min frukostmacka. Två strängar Lysekils på en liten macka med 2 gulor. Det blev 7.3 g kh av det lilla... Då finns det roligare saker att lägga det på.

Affe:
Citat från: hemul skrivet 2010.12.12 - 11:10:58

La till den till tabellen. Tackar! :smooch:

Nä, jag äter inte heller kaviar så ofta och jag brukar inte bry mig om att räkna det. Men nu råkade det bli så att jag vägde kaviaren på min frukostmacka. Två strängar Lysekils på en liten macka med 2 gulor. Det blev 7.3 g kh av det lilla... Då finns det roligare saker att lägga det på.

gammal tråd men jag kör stenbitsrom på ägg ihop med Kavli citron majonäs...... gott på räkmackor ( LCHF bröd)  ett glas rött (0,4 kh per deciliter) till det så är jag lycklig :worshippy:

Tina:
Låter gott. Jag kör också stenbitsrom istället för tubkaviar. Men Ejderns borde vara bra.Ska kolla den nästa gång.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida