Lunch...

(1/6) > >>

miar70:
 :smile: Nästa vecka kör vi igång... så nu håller jag på att förbereda mig mentalt och praktiskt!

Frukosten är inga problem, vi har egna höns och äter ägg varje frukost ändå, så där blir inte så stor skillnad. Likaså middan, för vi lagar alltid rejäl middag så jag ser fram emot att testa lite nytt - men! Lunchen! Där känner jag mig osäker, vad äter ni andra?

Jag vill INTE lägga ner en massa tid på lunchmaten, jag är iofs hemma men har fullt upp dagtid. nu äter jag oftast en macka och fil till lunch, eller korv och bröd  :shy: men det går ju inte framöver... Och ägg vet jag inte, det äter vi till frukost...
Så jag tar tacksamt emot förslag på snabba, mättande luncher!

Kram och god fortsättning!!!

duggan:
Hejsan Mia!

Hos oss består "snabba" lunchen av:

ostplättar i olika varianter (7 min i ugn)
Omelett i olika varianter
Rester från middagen
kokta ägg mosat i smör
Soppa på snabbkokta grejjer typ broccoli och skinka med massa smör
Makrill, gravad lax med ädelost
Man kan även fixa en paj utan botten, den tar ju dock 40 min men det sköter ju sig själv.

oj vad ensidigt det såg ut men man man varierar alla varianter hur mycket som hellst ju!

Fjällmor:
Hej!

Lunch här är rester från gårdagens middag, eller bacon och ägg.

Eller en sån här i miljarder varianter:

http://web.mac.com/fjallmor/iWeb/Webbplats/Blogg/7A6AC9A2-0EBB-4310-9D2B-724E704383A4.html

 :wave:

/Fjällmor

hemul:
Jag äter inte frukost - lunch - middag längre iom att man står sig så länge på maten. För mig blir det brunch, tidig middag och sen bara en munsbit innan jag lägger mig.

Men vill du ha nåt lätt och snabbt är det väl bra att ha ett lager av kokta ägg och kallskuret. Saknar du nåt att lägga det på så har vi recept på bröd som funkar riktigt bra, men då måste man ju lägga tid på att baka det förstås.

kristinas:
Mosat ägg i smör är min frukost, varje dag och jag tröttnar aldrig.

Lunch när jag har brått blir Tonfisk i olja ihoprört med majo och CM, tomater till. Jag har ofta brått :smile:eller så är jag lat.

Eller kallskuret ihoprullat i smör, prucciotto ihoprullad med fetaost,till det en grönsak t.ex paprika.

Eller rester.

Mina mackor gör jag av vofflor, ett tips från TorsMamma som fått det av /LO, troligvis kommer det härifrån någonstans. Jag tar vad jag har och är inte så noga med måtten, lite olika nötter som jag mal och några ägg, jag häller i lite grädde om det blir för tjockt, sen gräddar jag i voffeljärnet. Nån som har receptet kanske kan hjälpa till :blush: supergott med ett tjockt lager bregott på, passar också med skinka och ost.

Lycka till Miar70
Kramar Kristina

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida