Basvaror i kylen, frysen, skafferiet
(1/5) > >>
idalinda:
Hos idalinda
Kylen: 50-60 ägg, 2 kg ekosmör, 2 liter eko vispgrädde, 3-4 kg storeost ( 38%) , mezeyogurt
frysen: hinkvis olika bär, köttfärs, fläskfile, laxfileér och hel lax, rådjur, broccoli och förvällda grönsaker från trädgården
skafferiet: makrill i tomatsås, tonfisk i olja, kokosmjölk,  krossade tomater och  torkade  saker från trädgården ( stevia, grönkål, persilja, chilipulver)

pitch:
Citat från: idalinda skrivet 2008.09.19 - 19:15:24

Hos idalinda
Kylen: 50-60 ägg, 2 kg ekosmör, 2 liter eko vispgrädde, 3-4 kg storeost ( 38%) , mezeyogurt
frysen: hinkvis olika bär, köttfärs, fläskfile, laxfileér och hel lax, rådjur, broccoli och förvällda grönsaker från trädgården
skafferiet: makrill i tomatsås, tonfisk i olja, kokosmjölk,  krossade tomater och  torkade  saker från trädgården ( stevia, grönkål, persilja, chilipulver)



du verkar ha en riktigt stor kyl/frys...
50-60 ägg? Tar en jävla plats hos mig...
Gör du av med dessa volymer /vecka eller /månad?
Det låter mer som ett osunt "sparande"
hemul:
Ha-ha! Jag köpte 150 ägg i stöten förut. Och jag är, till skillnad från idalinda, själv.  :thumbsup:
pitch:
Nice...
Även om jag fått frugan att anamma LCHF så går det inte åt mer än ca 20-30 ägg/vecka
Hur snabbt förbrukar/äter man upp 150 ägg...och till vad?
hemul:
Ägg står sig ju i många månader. Jag hade äggtant och ville inte att hon skulle behöva komma varje vecka. Köper jag i affärn köper jag bara 4-5 6-pack i stöten.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida