Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.05 - 14:22:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: ÄR NÅGON KVAR HÄR????  (läst 11896 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« skrivet: 2016.01.16 - 08:35:19 »

Jag sa ju jag skulle fejsboka mindre, det gör jag men sen är ingen här  :club_idiot: :mad_viking:

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2016.01.16 - 11:19:34 »

Jo, jag är inne lite nu och då. Men i veckorna när jag jobbar dagtid r det svårt att hinna skriva något. På söndag går jag på natt och då kan det nog bli lite tid över hoppas jag. Om det inte blir för körigt på jobbet.  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2 skrivet: 2016.01.16 - 19:42:57 »

Jag är också här och kollar varje dag men jag har inte skrivit så mycket. Undrar var Hemulen är.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016.01.17 - 23:41:24 »

Här är jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2016.01.18 - 05:46:55 »

hur går det med Hemulen då?  Läker armen som den ska eller går det helt åt helvete med den??
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2016.01.19 - 08:01:52 »

Läkningen har nog gått bra, men rehabilitering blir nog tidskrävande och det är väldigt olika bud om hur långt jag kan vänta mig att komma.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2016.01.20 - 22:20:14 »

Går du fortfarande med skena på armen? Kommer du kunna cykla och ta hand om pälsbollen?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2016.01.21 - 00:24:11 »

Nej, skenan kom av 4 januari. Nån pälsboll blir det inte. Trodde jag sagt det. Lika bra det, för jag tror det kommer att ta väldigt lång tid att komma tillbaks. Jag fick idiotövningar på ortopeden som jag kämpade på med trots att det gjorde skitont. Alla övningar skulle jag göra 4 ggr 10 varje dag. Till slut fattade jag att de läskiga ju knappast kunde ha med armbågen att göra utan antagligen var för axeln och alltså inte var så viktiga så jag slutade göra dem. Då kunde jag inte få handen ovanför axeln eller föra dem bakåt vid rumpan. Kunde sträcka armen rakt upp från början, även om det var segt. Så nu har jag fått skaffa en annan sjukgymnast för att få hjälp med det. Om övningarna jag fått hjälper vet jag inte. Än har jag inte märkt nåt, men det har bara gått ett par dagar.

Sitter och sliter i armhelvetet ungefär 2½ timme per dag, plus de nya övningarna då. Kan få ut den nästan 180 grader nu. Det är värre att böja. Kunde äta med kniv och gaffel för första gången i förrgår ivf, fast jag fuskade nog lite med att föra fram armbågen. Tvätta mig under armen går fortfarande inte. Vet inte hur mycket som beror armbågen och hur mycket som beror på den frusna axeln.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2016.01.21 - 00:44:01 »

Har du fått frozen shoulder eller hur de nu stavas?  :sad: Vilken skit. Men tyvärr är det väl så att blir det något knas, så blir det annat som följer med på samma gång.

Nä, jag har helt missat att det inte blir någon vovve. Varför då? Du var ju så helt inne på det. Har det med den dumma armen att göra?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2016.01.21 - 04:17:41 »

Nej. Jag hade inte bestämt mig om jag skulle avbeställa eller inte. Det blev helt enkelt inga valpar. Bitchen åt väl p-piller i smyg. Jag blev besviken så klart, men det var nog lika bra som det är nu.

Frozen shoulder är väl att ta i. Det gör fruktansvärt ont i överarmen av alla uppåt- och utåtrörelser, men även när jag för armen åt andra hållet, framför kroppen, så det sträcker i musklerna liksom. Trodde det var den där muskeln som fäster där mitt på utsidan/ovansidan nånstans. Är ömt där också. Men den nya sjukgymnasten tror att det kommer från axeln. Är inte helt övertygad om att han har rätt, men får väl ge det en chans. Är ju stel där också så nån skada lär det väl inte göra. Men jag känner ibland hur nåt liksom hoppar i armen där det gör ont. Har haft så förut när jag hostat sönder muskler i sidan. Känns som en gitarrsträng som rör sig under huden. Man kan alltså känna det med handen utifrån. Tänker mig att det är en enskild muskelfiberbunt om spasmar på nåt sätt.

Övningarna jag aldrig borde ha gjort, och som sjukgymnasten borde ha kollat att jag klarade av, var dels att först sträcka armarna uppåt och sen böja i armbågen och föra ner händerna bakom nacken. P.g.a. att armbågen var stel kom jag ju inte så långt och jag min idiot trodde att det var den jag skulle träna och försökte och försökte. Någon gång vid varje träningstillfälle snärtade det liksom till där i överarmen. Den andra övningen gick ut på att lägga handerna bakom ryggen, vid midjan. Samma där. Sen insåg jag ju till slut att de där övningarna var nog inte för armbågen alls utan för att hålla axeln och skuldran igång. Mycket riktigt, men det var ju bara det att de fick motsatt effekt. Är alltså mindra rörlig nu än när gipset kom av. Som förresten enligt sjukgymnast 2 på ortopeden hade fått sitta på extremt länge. Hon såg t.o.m. chockad ut när hon tittade upp från journalen och sa det.

Jag kunde böja armen 90 grader eller lite knappt från början när jag fick skenan. Nu kan jag böja den 100 grader. Hej och hå. Läkaren jag träffade när de tog av gipset sa att jag nog inte skulle räkna med att helt bli återställd. Och det verkar ju inte särkilt troligt heller.

Dessutom hittade jag en PDF från nåt sjukhus där man genomfört en studie på effekterna av gipsad arm. Man hade jämfört dem som haft gipset 3 veckor, det man anser vara optimalt, och de som haft det längre. Efter 5-6 år eller vad det nu var hade de som haft gips längre påtagligt mycket mer besvär i form av värk och svårighet att utföra tyngre sysslor. Rörligheten hade man inte kollat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #10 skrivet: 2016.01.21 - 06:31:04 »

Samtidigt tror jag det är bra att ha något utanför sin egen kropp att fokusera på. Typ en hundvalp. Jag är helt övertygad om att man mår bättre både fysiskt och psykiskt av att ha en hundvalp att fnula med.

Jag tyckte väl att övningarna verkade knepiga. Jag som är fullt frisk klarar knappt av att göra de övningarna. Ska hem, och slagga nu efter lite mer jobb i natt än vad jag har vant mig vid. Åter igen ikväll! Tjing! :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2016.01.21 - 08:54:12 »

Älskade Hemul..

jag förstår du har det skitjobbigt. MÅnga negativa saker. Och det som hänt med skenan och gipset..  :puke1: vården!!!

Det där med axeln känner jag igen. Just dom rörelserna du beskriver gör djävulsk ont. nu vet jag att det beror på senan och kanske kalk ovanför senan som trycker på den. Jag fick också en övning där jag skulle ha handen i midjan på ryggen. Fick så ont av det att jag slutade. Det var bra jag slutade sa min sjukgymnast.  övningarna får INTE smärta. kännas litet, okej, men smärta, då går man för långt. (frozen shoulder är det inte förresten, bara senan som strular. Det kan brännas som fan i överarmen också, ungefär vid "t tröja arm höjden" och det är just senan)

Vet inte om det är samma för dig men jag kan förstå om senan är irriterad.

Önskade jag kunde göra något åt dig.

Och att det inte blev någon pälsboll är ju jättesynd. Kram!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2016.01.21 - 13:23:56 »

Senan i armbågen? Vet inte, jag trodde ju det var den där muskeln. Har inga problem att göra böj- och sträckövningarna. Gör ju så klart lite ont när jag pressar på, men det släpper direkt efter. De där andra övningarna är jag också förbjuden att göra - nu.

Ska till sjukgymnasten på ackis i morgon. I valet och kvalet att säga ifrån. Har ju annan och de har inte direkt varit behjälpliga hittills, men samtidigt är det lite intressant att höra vad de säger. Mitt frikort gick ut igår, men det spelar ingen roll. Har operationen snart + en röntgen och träff med ortoped till + mitt årliga läkarbesök snart också. Så ihop med privata sjukgymnasten är jag nog uppe i frikort snart igen, så det kvittar egentligen på så sätt. Tänker utnyttja nya sjukgymnasten för mina andra problem också sen eftersom det kommer att bli gratis. Hade tänkt kontakta någon ändå och då kan jag ju lika bra passa på nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #13 skrivet: 2016.01.21 - 17:00:18 »

Har du hittat en sjukgymnast som du känner förtroende för ska du definitivt hålla i honom hårt. Jag tror Mynlen menar en sena i axeln. Jag tror för övrigt att det är bra om det inte är frozen shoulder, för den är riktigt jobbig har jag förstått.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2016.01.21 - 17:50:27 »

Nä, det är det inte. Jag uttryckte mig slarvigt. Alla rörelser med händerna framför kroppen som inte går för långt ut åt sidorna är helt smärtfria. Typ diska, skriva på datorn... Men upp och ut åt båda hållen, då hugger det till. Är egentligen inte smärta, ganska likt som själva brottet kändes. En väldigt kraftig bedövande känsla, som går ända ut i fingrarna, men egentligen gör det inte ont fast man ser stjärnor nästan.

Så det är inte så att jag går och har ont hela tiden. Bara om jag försöker göra något roligt eller något mer konstruktivt än att diska. Moppa golven var inte smärtsamt, men otroligt utmattande. Var tvungent till sist.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.026 sekunder med 22 databasfrågor.