Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.11 - 19:43:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 301767 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #270 skrivet: 2011.04.10 - 00:53:23 »

Jag fattar inte heller nåt av detta. Matte B låter som om de har anammat (ännu ett) amerikanskt system.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #271 skrivet: 2011.04.10 - 08:42:11 »

Jag vet att begreppet funnits länge, men vet inte vad det är på de olika nivåerna.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #272 skrivet: 2011.04.10 - 09:06:39 »

Matte B- mycket algebra i alla former.....sedan svårare geometri....och jag fattar typ ingenting.....  :cry:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #273 skrivet: 2011.04.10 - 10:04:54 »

Och idag är ångesten riktigt stark när jag tänker på allt skolarbete jag har kvar på en vecka........ :max-shock: :worried: :sad: :clubhead:
Det är inte det att jag skjutit upp det, det är det att jag inte fattar vad jag gör eller läser.....därför ligger jag efter.....  :bang_head:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #274 skrivet: 2011.04.10 - 11:00:27 »

Finns det ingen som kan hjälpa dig? Geometri tycker jag är ganska så lätt, men algebra trasslar jag alltid ihop. Så hade jag funnits nära dig, hade jag iaf kunnat hjälpa dig med den ena delen.  :ninja:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #275 skrivet: 2011.04.10 - 11:10:08 »

Det hjälper inte mycket...jag har duktiga vänner som mer än gärna hjälper mig men jag förstår helt enkelt inte längre...ett av de symptom jag sökt för, för jag förstår knappt ens vad jag läser längre..... Och upptäcker att jag skriver som en dyslektiker, jag som aldrig haft sådana problem innan  :worried:
Att det inte syns här beror på att jag korrläser minutiöst innan posta....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #276 skrivet: 2011.04.10 - 13:55:07 »

 :bearhug: Jag hoppas du kommit till rätt läkare den här gången då. Så får matten ta den tid den tar. Det är ju bara siffror ju.  :smooch: Kan inte läraren ge dig lite mer av sin tid? Eller lättare exempel, så att du får greppa hur det hänger ihop innan du ger dig på de svårare övningarna?

Kokoskakan var jättegod. Både för mig med osockrade smaklökar och för vanligt folk. Och jätte lätt att göra.  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #277 skrivet: 2011.04.10 - 17:54:04 »

Jag tror faktiskt att han är rätt som läkare sett.

Min lärare har varit jättebra och hjälpt mig jättemycket, men med tanke på vilken nivå min hjärna ligger skulle den stackarn behöva hjälpa mig med alla tal :sad:

Kul att du gillade kokoskakan för jag tyckte verkligen om den jag med :dribble:

Idag har varit en riktigt usel dag.....mycket down.... Försöker repa mig...
Tack för  :bearhug: Sorla  :inlove:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #278 skrivet: 2011.04.10 - 22:14:05 »

Vet du, moncan, jag tror att saker och ting kommer att fixa till sig så småningom. När det kommer till matten, så kan man ju alltid läsa eländet på två terminer numera, och det är bra när man är i en situation som din!  :nod-yes:

 :bearhug:  :hugsmile:  :smooch: från mig oxå!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #279 skrivet: 2011.04.11 - 06:20:43 »

Jag läser matten på distans, varje kurs i 5 veckor..... Men om jag får IG får jag en sk IG-prövning i 8 veckor som inte CSN behöver bekymra sig om  :bg:

Hädan efter stänger jag av mobilen när jag går och lägger mig, inatt, prick 12 kom ett sms....då hade jag sovit i en timme och sen kunde jag inte somna om.....med den hjärtklappningen var det stört omöjligt. :nightie:

Veckovägning då ja.
81.2kg, 0.7 ner denna vecka. Rätt ok.  :mornincoffee:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #280 skrivet: 2011.04.11 - 07:00:27 »

Rätt OK? Allt över ett halvt kilo är ju jättebra!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #281 skrivet: 2011.04.11 - 09:00:40 »

Det är klart det är Hemulen  :flirting: jag var bara så oerhört trött i morse och kände mig lite retsam  :lick:
Jag är skitglad för att det går neråt, även om det bara hade varit 2 hg.  :clapping:

Så länge det inte är ett + på vågen är det positivt  :flirting: eller hur?   :cheerleader: alltså, jag diggar den här smileyn....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #282 skrivet: 2011.04.11 - 12:21:36 »

Jag tycker det låter allvarligt Moncan! På riktigt! Så som du beskriver att du inte kan läsa eller ta till dig eller skriva för den delen. Berätta för läkaren!!!

Bra att du får hjälp, jag funderade annars på om jag kunde hjälpt dig, men det är ju inte matte du behöver, det är ju något annat.

Ta hand om dig!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #283 skrivet: 2011.04.11 - 12:31:35 »

Jodå, jag berättade allt för honom och kanske därför han la in om B-vitamin-brist test och även TPO och inte bara TSH och T4 prover. Även sänkan ska tas. Och som sagt, nu äter jag antidepp medicin så om ca 2-3 veckor märker jag väl resultatet.....om det var där problemen låg....
Idag har jag verkligen ont i min kropp......ischiasen och ryggen...
Jag har en underbar förstående lärare i matten och han hjälper mig jättemycket, inget snack om saken! Men det hjälper ju inte alltid  :sad: Nåja, vi får se hur han ser på min redovisning som jag skickade in idag......
Nu ska jag gå ut och lapa sol ihop med en kopp kaffe och en cigg.

Åh, förresten LO, tack för att du är så gullig.... <3
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #284 skrivet: 2011.04.11 - 17:45:38 »

Vad är TPO?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544