Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.13 - 15:26:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 302564 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #165 skrivet: 2011.03.10 - 06:28:33 »

Det lät virrigt värre :crazy:


Eftersom jag har en son som älskar och skulle kunna tänka sig att leva på makrillfilé i tomatsås så hade det varit häftigt att göra själv :lol: :nod-yes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #166 skrivet: 2011.03.10 - 06:36:31 »

Ja, det blir mycket smarrigare och går så fort också. Fräschare liksom. Det brukar vara 10 filér i ett paket, så en sån form räcker 5 dagar för mig, måndag - fredag, 1 dubbelmacka per frukost. På helgen blir det stekt fläsk.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #167 skrivet: 2011.03.10 - 06:54:42 »

Det blir till att kolla i CGs frys hör jag  :biggrin1: Har gjort ugnsbakad makrill med purjo och tomater i skivor och mycket smör innan, det var uppskattat :drool:
Måste ändå upp mot eftermiddagen då det sinar i kylen här :shock:

BTW: Det märks att det är en vecka kvar till lingonveckan, svullnade upp 1 kg :fork_off: :so_mad:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #168 skrivet: 2011.03.10 - 17:01:16 »

Lingonveckan suger!
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #169 skrivet: 2011.03.10 - 17:52:37 »

Bättre du kollar Coop Forums för de är mycket billigare  :lick: Eller var ivf på Enghavs, antar att de också har den här nya nu.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #170 skrivet: 2011.03.10 - 19:39:09 »

Coop - billigare??? Jisses, det är ju nästan inträde här hos oss.... Och höga priser...  :smack:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #171 skrivet: 2011.03.10 - 19:58:00 »

Japp. 39:95 på CG och 31:50 på Coop Forum. Så köper man en hög åt gången så sparar man rätt mycket på de extra stegen. Fast det gällde Enghav. Vet inte hur det är nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #172 skrivet: 2011.03.12 - 23:12:41 »

Jodå, Enghav och precis det priset du sa....attans, ska nog åka och kolla på Coop nästa gång.... :ninja:

Och som jag misstänkte, lingonveckan, indianer i vassen, blä, kom idag...... :smack: :fork_off:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #173 skrivet: 2011.03.13 - 01:47:35 »

Hur vet du det om du inte varit där och kollat redan? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #174 skrivet: 2011.03.13 - 09:35:42 »

på cg var det 39 för makrillen, återstår att kolla på coop.....har ju undvikit det med tanke på alla andra priser...
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #175 skrivet: 2011.03.13 - 10:19:22 »

Jaså! Ja gör det, så kan du tala om för mig sen om de också börjat med den här andra sorten och vad den kostar. Åker bara till Coop för att köpa Kakao, makrill och ibland en Bosarpskyckling.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #176 skrivet: 2011.03.13 - 10:44:52 »

Hördu Hemulen! Jag är förbaskat nyfiken på att köpa en sån där slowcooker! Vad rekommenderar du? Och var? Hur mycket drar en så, i jmf med vanlig spis....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #177 skrivet: 2011.03.13 - 10:58:28 »

Det beror nog på storleken. Jag har en sån som du kan se på länken nedan och den ska dra som en glödlampa, tror det var 50W.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000HRCISS/ref=oss_product

Vet inte vad som är bra. Rival säger de ska vara bäst, men så tänkte jag på att de kommer från Asien och man vet aldrig vad det är i glasyren på keramikinsatsen. Jag tycker min är bra och snygg också. Det är ingen kvalité i själva höljet, bara tunn plåt. Man ser i recensionerna att en del klagar på att öronen lossnar (inte bara på den här), så jag lyfter ur insatsen istället för att flytta hela grejen. Insatsen är snygg och kan gott ställas på bordet men är inte ugnssäker vilket så klart är en praktmiss.

Jag tycker inte grytor blir så mumsigt som det sägs. Skrev om det förut efter att ha läst en blogg som konstaterade vad problemet är. Smakerna blandas HELT. Tar man en bit morot så smakar den precis som buljongen, inte morot. Men den är toppen ändå för långkok och fr.a. för att göra buljong i. Men slipper ånga helt och lukt nästan helt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #178 skrivet: 2011.03.13 - 11:15:58 »

Åh, tackar! Jag är ju en gryt och buljong människa så vete 17 om inte detta är ett alternativ för mig  :bg:
Och om man köper höns billigt kan man låta den gå i grytan länge och sedan ha perfekt mört kött för currykyckling etc  :biggrin1:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #179 skrivet: 2011.03.13 - 12:09:44 »

Ja, det är bara det att det smakar lite annorlunda mot vad man är van. Men till buljongkok använder jag den alltid. Skönt att slippa värmen från spisen.

Mitt första kok var just höns. Jag lyckades få ner två hönor, men då var jag tvungen att stycka sönder dem. Är lite sugen på en större också, du är ju ganska billiga, men det tar sån jäkla plats med alla prylar.

Jo, man kan även puttra saker i den, som revbensspjäll. Då får man bryna i panna först då. Man behöver alltså inte täcka maten med vätska, utan man kan ha bottenskyla. Spjäll blev väldigt möra och goda förresten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544