Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.09 - 23:04:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 301019 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #180 skrivet: 2011.03.13 - 15:37:02 »

Oooooh! Blir sååå sugen på att investera i den här nu!!!  :dribble:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #181 skrivet: 2011.03.13 - 16:45:59 »

Köp en då. Kostar ju inte så mycket. En varning bara, jag tror Morphy Richards är bra och min har fått bra betyg som du ser där. Men den större modellen fick kritik för att den höll för hög värme. Tyvärr, för det var specialpris på den ett tag, men jag tordes inte köpa. Nu var ju detta 1 1/2 år sedan så det kan ha kommit nya modeller. Läs recensionerna!

Jag har kollat tempen på min och den håller exakt vad den ska, nånting på 80 ° har jag för mig, minns inte precis, men det stämde ivf.

Ju just ja! Du ska absolut ha en oval. De runda blir ju ännu trängre om man vill laga helt kött. Allting är ju avlångt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #182 skrivet: 2011.03.13 - 17:59:45 »

Ja oval är bra. Min gjutjärnsgryta är ju oval (från 50-talet) men spisplattorna är runda  :so_mad:  så valet kommer nog att falla på en oval slowcooker  :nod-yes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #183 skrivet: 2011.03.13 - 18:14:26 »

Undrar vad det är för skillnad mellan den du rekommenderade och den här http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0000C6XOJ/ref=ord_cart_shr?ie=UTF8&m=A3P5ROKL5A1OLE bortsett från exteriören och priset...? Hemulen, hjälp mig här!  :neutral:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #184 skrivet: 2011.03.14 - 04:44:06 »

Säkert ingen större skillnad. Läs reviews under. Klicka på de lägsta betygen så ser du vad folk klagar över. Du kan kolla Morphys sajt också. Det är jättesvårt att lista ut om det är nån skillnad, det finns så himla många modeller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #185 skrivet: 2011.03.14 - 08:49:24 »

Veckans invägning: Jag visste väl att det skulle vara för bra för att vara sant  +0.1 kg. Så alltså de 1.8 kg ner blev i slutänden 0.1kg upp.....Faaan!

Vikt 14 dagar sedan; 84.3kg, vikt idag 84.4kg..... :sosad:
Nu börjar jag fanimej fakira!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #186 skrivet: 2011.03.14 - 09:22:23 »

Vet du varför?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #187 skrivet: 2011.03.14 - 09:49:59 »

Nä inte annat än att det är röda veckan.... :smack:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #188 skrivet: 2011.03.15 - 06:44:25 »

Hm, eftersom jag ledsnat på det här med att inte ha några kläder att ta på mig så nu blir det restriktion. Ingen grädde eller några mängder av creme fraiche. Förvisso 1 msk cf med vitlök (som jag inte ens åt upp) till frukosten som bestod av 2 tjocka skivor färskt orimmat sidfläsk. Och en balja kaffe, med cocosfett 1 tsk.
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #189 skrivet: 2011.03.15 - 15:10:23 »

Samma till lunch som jag hade till frukost, fast jag har inte gjort kaffe än.... :smile:

Jäklar i de, var på SÄS och magnetröntgade vänster underarm som jag pajat, ni vet med motorsågsgympan häromveckan  :biggrin1: får väl beskedet snart....spännande  :confused3: troligen kommer hon att konstatera vad jag redan vet, att jag har carpaltunnelsyndrom....heh... för inte 17 körde de röntgningen över hela underarmen, där jag eg. hade ont, utan bara över handleden.....hmmm... :club: Men det var det hon hade skrivit på remissen sa sköterskorna som tog hand om mig. Bara handleden. :nonono: Inte bra...
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #190 skrivet: 2011.03.16 - 06:45:14 »

Jaaa, gårdagens mat avslutades med en skiva stekt karré, i gräddsås, och smörfrästa hari couverts  :nod-yes: Jag var sparsam med såsen, de säger ju att det är såsen man blir tjock av  :crazy:

Idag så blir menyn snarlik den igår.....eller ska det bli makrill i tomat och ägg, tro? Till frukost?
Mmmmm.....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #191 skrivet: 2011.03.16 - 10:12:16 »

Om det är så att du behöver äta mindre så har jag upptäckt en fördel med markill i tomat + ägg och jag tror idalinda insett detta för länge sen. Man blir mätt på väldigt lite. En sån dubbelmacka som jag pratade om, d.v.s. en filé, och 3 äggulor står jag mig lätt på 6 - 7 timmar. Det är bara drygt 350 kcal, så jag kan äta en rejäl middag utan att det blir för mycket totalt. Det är middagen som lätt bär iväg för mig. För att är det mål som jag verkkligen gillar och jag vill gärna ha allt på en gång, tror jag. Man steker i smör, så vill man ju ha gräddsås och kanske vore det gott med lite baconbitar och ost i också... det bygger på liksom. :shy:

Sill som är ingefär lika fett har inte samma effekt. Det är nåt skumt med makrill, men jag kommer inte på vad. Sill mättar ändå rätt bra det också, så jag varvar med strömmingslådor. Det billigare, är gott det med och så sprider man kanske miljögifterna lite.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #192 skrivet: 2011.03.16 - 16:42:36 »

ja, makrill i tomat är ju gott!
Till middag idag blir det dansk fläskstek, färskt sidfläsk skuret o saltat o sedan ugnsbakat, mmmmums! (sonen har efterfrågat det  :inlove:)
Lunchen gick i samma anda som frukosten fast med resten av hari couvertsen från gårdagen och så smör på det. Creme fraichen var slut  :sad:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #193 skrivet: 2011.03.16 - 20:40:06 »

Älskar ni att skura ugnen eller hur sjutton fixar ni fäskstänket?

Varje gång vi lagar sidfläsk ryker det ordentligt från ugnen nästa gång  man kommer på att har ungnen på :so_mad:

Det är länge sedan vi lagade något fläsk överhuvudtaget, vi älskar ju det i alla former, speciellt dom knapriga,
men ingen gillar skura ugnen så det får bli :cry:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #194 skrivet: 2011.03.16 - 22:05:53 »

Först "rutar" man upp svålsidan, vänder på steken  :rolleyes:  häller på vatten så det bara täcker fett/svålsidan (saltar och gnider in svålen ordentligt innan) Låter den stå och småputtra i 200 grader, varmluft, i ca 30-40 minuter. Sedan vänder jag på den, häller av nästan all sky, smörar lite lätt på svålen och sänker temperaturen i ugnen till ca 150-160 grader och sen får den stå där tills den blir knaprig, hellre ännu lägre temperatur och längre tid egentligen men idag var familjen hungrig....det sista häll på försvarligt med grädde i formen så den kan puttra färdigt en stund mmmmm :dribble:
Jag tycker inte det skvätter??? Inte som jag har märkt i alla fall.... :neutral:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544