Förbättra greppet på textil
(1/8) > >>
hemul:
Finns det något man kan behandla textil med som gör att det får bättre grepp, blir mindra halkigt? Jag har ett par jättebra handskar i sånt där funktionsmaterial, men de är hala som ålar. Mobilen riskarar att ploppa upp som en isbit och de är också svåra att cykla med. En del handskar har ju gummerad insida. Tänkte om det fanns nåt man kunde spraya på så de blir så. Har fler saker jag skulle vilja behandla i så fall.

Har försökt googla men hittar bara halkskydd för golv och skor.  :sneaktongue:
kwidell:
jo men halkskydd borde ju fungera lika bra på handskar tycker jag!  :nod-yes:  tänker på det där materialet som man hade under de så kallade "Halksockorna" när man var liten.. vet att det ska finnas att köpa då flera virk och stickgrupper brukar tippsa om det för nygjorda sockor eller raggisar  :nod-yes:
Mynlen:
Jo, Sockstop eller något sånt heter det.

Finns också att köpa i små söta former. Som "paws" djurfotspår.
Men det som även används till halkskydd på raggisar osv är.... silikonkitt eller hur heter det nu hos er. Sån där silikonmaterial man sprutar längs badkar och kaklet osv.

Fast jag tror det blir för tjockt, Sockstopp kanske går att få tunt nog i smala ränder eller så.

http://www.lankava.se/Sock-Stop
hemul:
Tackar, tackar! Man ska göra ränder typ, inte försöka täcka ytan alltså? Blir det som gummi ungefär?

Nån idé om vilken typ av affär som kan tänkas ha? Var ju inte så dyrt, finns nog flera saker som kan behandlas, men vill inte betala frakt.
hemul:
Ah! Det är latex. Perfekt!
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida