Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.10 - 23:53:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Cart spotting  (läst 17465 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #15 skrivet: 2009.02.06 - 21:29:24 »

Den här tråden har inte jag sett innan men ska absolut börja kolla in lite kundvagnar, ska bli spännande och se om man kan hitta någon mer som trycker i sig fett i den här staden. Se upp ica, hemköp och ags nu ska det spioneras. :crazy: :crazy: :crazy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2009.02.06 - 22:14:44 »

Jag tvingades åka landsvägsbuss i ett par timmar nyligen. På utresan blev jag underhållen av ett par tanter som satt bakom mig och hela resan pratade om olika städer de bott i samt motion och hälsosam mat. Ganska kul att lyssna faktiskt.  :blush:

Men när den ena berättade att hon gjorde potatisgratäng på på havregrädde och nåt lightflott för att det blev mycket mindre fett men lika gott, men att hon tyvärr hade en väninna som tyckte den smakade havregrynsgröt och vägrade äta så tanten måste göra en speciell gratäng bara för henne, då ville jag ställa mig upp och utbringa ett leve för tantens väninna!   :clap_jump:

En annan form av cart spotting.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #17 skrivet: 2010.04.01 - 22:57:33 »

 :yay:
Denna veckan har jag nog spanat två lowcarp- shoppingvagnar i min ICA !

Första gången såg jag en medelålders par  och i vagnen fanns : ägg, lax, ost, kryddor + något mer men inget på kolhydrater och
dom var nästan vid kassan.

Men i går vad jag vid mjölkdisken då det kom ett par emot mig längst disken, kvinnan satt i rullstol och mannen kom efter med matvagnen.
Dom stannade precis när jag hade fått syn på ekologisk cf och frågade om jag kunde ta dom bakom dom.
När jag lastade mina 5! burkar i vagnen frågade kvinnan vad jag hade tagit.
När jag berättade , ville hon ha det med och jag tog en burk åt henne och gick förbi dom vidare mot grädden.
Då kikade jag in i deras vagn och såg : ägg, ost, mjölkprodukter, något grönt och smör.
Då kunde jag inte låta bli utan sade att ni äter nog som vi också.

kvinnan hade rullat vidare, men mannen ( äldre herre med skägg ) stannade och började prata om att landstinget ska bara omskolas till detta också
så att patienter kan i lung o ro äta så här utan påhopp av läkaren.
Jag tröstade honom att läkarna håller på att läsa och lära sig mer.
Dom hade läst någon av Annikas böcker och var nöjda.

Tyvärr ringde min mobil just då och vi kunde inte prata mer.
Men det var ändå ett intressant möte !

Dom andra vagnarna i butiken såg inte minsann så lowcarp ut inför påsken   :nonono:
Inte min egen heller, för en gångs skull hade jag köpt päron ,banan och apelsiner till helgen.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.04.01 - 23:40:09 »

Jag köpte också frukt. 1 äpple , 2 apelsiner, en liten klase vindruvor, en burk krossad ananas och 4 citroner. Jag har just ätit upp 1/3 av äpplet som äppelkaka med vanilsås :tasty: och sen ska jag göra mimosasallad.  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #19 skrivet: 2010.04.02 - 00:35:46 »

Mimosasallad? Usch!  :puke1:

Fast du kan ju komma ut med receptet, för det kan ju vara olika sådana.  :neutral:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2010.04.02 - 01:36:06 »

Har inget recept faktiskt. Jag bara skär frukt i bitar och blandar med majjo och vispad grädde. Äpple och druvor är måsten och helst mandariner, men apelsin går. Är du ett sånt där pervo som föredrar legymsallad? :goggle:

Jag tycker frukt på LC är kul. Man kan få ett äpple att räcka till flera rätter och ändå blir det hur gott som helst. En av de första jularna, när jag var mer rädd för frukt än jag är nu, så fick jag en apelsin att räcka hela julhelgen. Numera räcker den nog bara till 2 ggr. :cheers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2010.04.02 - 09:09:08 »

Rusade runt halva Coop Forum igår tillsammans med en främmande dam som jag träffade vid majonäshyllan som också letade efter den äkta "äkta majonäsen" - den utan tillsatser.... vi hittade den till slut! Hoppas den är god också  :lol:
ANki
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #22 skrivet: 2010.04.02 - 12:31:51 »

Har inget recept faktiskt. Jag bara skär frukt i bitar och blandar med majjo och vispad grädde. Äpple och druvor är måsten och helst mandariner, men apelsin går. Är du ett sånt där pervo som föredrar legymsallad? :goggle:

Jag tycker frukt på LC är kul. Man kan få ett äpple att räcka till flera rätter och ändå blir det hur gott som helst. En av de första jularna, när jag var mer rädd för frukt än jag är nu, så fick jag en apelsin att räcka hela julhelgen. Numera räcker den nog bara till 2 ggr. :cheers:
Jag är ett pervo som föredrar sallad med oljedressingar. Jag gillar av någon anledning inte legymsallad heller.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #23 skrivet: 2011.11.14 - 21:02:39 »

Jag handlade i min när-ICA , när jag fyllde på mina varor på kassan vände jag mig om för att lämna korgen.
DÅ såg jag att någon hade ställt en hel STOR låda mandariner på den där lilla hyllan där man ställer korgen.
Bakom den noterade jag en sådan lite större korg som man kan dra bakom sig. Där syntes det massa  godispåsar.

Min spontan kommentar va: " Du ska ha en kalas " :smile:
och svaret va: " Nej det här är till JOBBET!"

Sedan såg jag när hon började fylla på bandet med godispåsar, godispåsar, godispåsar och mängde av sådana små chokladpaket.
Jag var absolut nyfiken för att se hur mycket godis hon köpte, så jag packade mina varor sakta och
sedan stannade jag kvar vid bordet  bakom kassan, letade efter något i väskan och tjuvkikade.

Det visade sig att hela den shoppingvagnen var fullt av godis, små chokladpaket, kondisbitar och sådana muffins i plastpaket som
 ser ut att hålla i evigheter! + bautalådan mandariner.
Allt var till arbetsplatsen för att folk behöver sånt på jobbet !
ou-hjälp!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2011.11.14 - 21:29:36 »

Tänkte också på det där härom dan. Tanten före mig hade inte handlat så mycket. Men nästan allt var light och nyckelhål. Såna där små burkar med smaksatt lightyoghurt, äckligt biberberikat bröd, en liten plastost o.s.v. Och ett 6-pack av Wyllis billiga mazariner med rosa glasyr. Goddag yxskaft!  :clubhead:

Man tjänar in på gungorna vad man förlorar på karusellen liksom. Så är det nog för många. Jag köper allt det här "nyttiga" så då kan jag unna mig det här onyttiga också... Nu ser de där mazarinerna iofs så äckliga ut så jag skulle inte äta dem om jag fick betalt, men det är ju en annan femma.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011.11.14 - 23:04:08 »

beror på hur mycket man skulle betala mig för att äta upp dom...

men det är vad jag reflekterar över ofta också. jag ser ganska ofta en väldigt överviktig familj handla. hälften vagnen är lightprodukter, resten är kakor, äppelkaka, chips , godis.....  Och då kommer jag med mina 60 ägg, 4 paket smör (250 gram styck) och två halvlitersgrädde... :)
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #26 skrivet: 2011.11.14 - 23:54:27 »

Hemul åt ju ett wienerbröd förra veckan.  Var det smör i?? eller tog du bara första bästa?
Jag bara undrar sådär..
Söndags kväll åt jag 4 ek. tunna rågknnäckebröd. Vikt idag +1 kg..  :angrywife:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2011.11.15 - 00:05:02 »

Finns det ens wienerbröd med smör i längre? Jag köpte mitt på Willys, så det var säkert värsta sorten. Men det var gott. Inte sliskigt. Pecanwienerbröd eller liknande hette det. Inget vit sockerglasyr, bara nån slags söt hinna ovanpå och så nötter då. Perfekt mycket sötma för min mun.

Och jag gick ju ner jag, om nu nån har missat det.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2011.11.15 - 07:38:07 »

fy, prata inte om pecan wienerbröd. Maple pecan antar jag det var, eller något som liknar det vi har. Men jag får vänta tills jag är målviktig antar jag...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2011.11.15 - 13:33:34 »

Tror det bara hette pecan, men jag kan minnas fel. Riktigt gott var det ivf.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544