Mina sköldkörtelvärden
(1/4) > >>
hemul:
Doktorn ringde om provsvar igår. Jag har varit undermedicinerad ett par år, för jag mådde dåligt när jag skulle öka dosen Levaxin. Jag mådde skitdåligt när jag först började äta det också, men då tordes jag inte säga något, hoppades ju att det skulle vara lösningen på mina problem. Hur som har jag blivit mer och mer skeptisk till levaxin. Jag har ju aldrig upplevt någon förbättring, varken när jag började äta skiten eller när dosen vartefter höjts. Nu är jag ju hur pigg som helst, men det kom med kosten och var inte levaxinets förtjänst. Kvar är muntorrhet, torr hud, torra ögon, såna saker. Fast det är faktiskt bättre än det var, det också.

Nu kom jag från ämnet. Mina värden var plötsligt bra! Exakta siffror minns jag inte, doktorns och min uppfattning om vad som är bra är inte alltid överensstämmande heller. Men jag får provsvaren på posten snart så då får vi se. Man har ju hört om en del som blivit bättre av kosten, men jag trodde det var kört för min del. Men tänk om kost och jodtillskott äntligen har fått effekt? Kanske var motionsbiten som fattades, vet inte hur det påverkar, om det alls gör det.

Är väl förmätet att hoppas på fortsatt förbättring, men om jag kan slippa försämring är det ju mycket värt. Ligger fortfarande på en, vad jag tror, relativt låg dos levaxin, 75 mg.  :cheerleader:
Subcalva:
Kniper hårt med tummarna!

 :clapping:
hemul:
Han sa ju att ett av de andra sköldkörtelproverna jag tjatade mig till en gång var bra när det låg 0.01 enhet över nedre gränsvärde... men nu var det ivf en mer rejäl skillnad på TSH.
Sorla:
Spännande ju!  :smile:
Subcalva:
Vad låg TSH på?
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida