Lugols lösning - inköpsställen
(1/3) > >>
hemul:
Här är några inköpsställen vi lokaliserat. Obs att detta är internet! Var och en får själv bedöma om företagen verkar pålitliga och om de törs slicka i sig deras jod.

J.Crow (USA)
Många jodsajter länkar hit, så de är säkert OK, men med nuvarande dollarkurser är det lite dyrare.

Health Leads (UK)
Härifrån har bl.a. Kusin Vitamin köpt

Alpha Omega Labs (Sydamerika)
Härifrån köpte Hemulen i sin snålhet för att senare upptäcka att företaget omlokaliserat från USA till Equador och att ägaren är efterlyst för bedrägeri i staterna.  :blush:
Jag tror de är OK dock. De verkar ha varit utsatta för en häxjakt från myndigheternas sida.

Heraco AB (Sverige)
Här säljs det som ren kemi.

edh har funnit ut att Holistic också säljer Lugols och har köpt deras hos Hörselharmoni i Söderhamn.

Amazon

Isilias webshop säljer Holistics.


Obs att halten jod i Luguls tycks anges på olika sätt. Det vanliga verkar vara att man anger enbart procenten rent jod. Så om en lösning är 5% innehåller den 5% rent jod PLUS jodid från kaliumjodid. Alpha Omega anger det totala jodinnehållet, så deras 7-procentiga lösning är alltså svagare än den 5-procentiga från t.ex. J Crow.

När man räknar hur många mg man tar ska man räkna både jod och jodid oavsett hur halten anges på flaskan!

Man bör sätta sig in i vad det handlar om litegranna innan man hoppar på detta, speciellt om man medicinerar mot sköldkörtelproblem.
Vilka doser andra haft lycka med kan inte tas som som att de doserna är bra för alla. Man bör heller inte ta jodtillskott om man inte har jodbrist, men det är nog något man bara kan drömma om att få testat i Sverige.
Om du tar jod är det ditt eget ansvar.
hemul:
Fyll på med länkar när ni hittar andra ställen!  :wave:
edh:
Hej, Lugols lösning finns hos dom som är återförsöljare för Holistic.
I söderhamn finns det hos
http://www.horselharmoni.se/
Holistic 50ml Lugols lösnig för 180kr

Mvh tobias
hemul:
Hej! Tack. Kan det köpas via nätet?

Mina jodförsök gick ju illa, men jag har funderat på att försöka igen med en mycket låg dos den här gången.  :shy:
edh:
Det vet jag inte faktiskt, men ring eller skicka ett mail :)
Dom svarade snabbt sist jag maila om pris iaf.

Mvh
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida