Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.09 - 22:07:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 300997 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #255 skrivet: 2011.04.07 - 22:07:49 »

Sista inlägget för idag...då blir det det 300ade  :whistle:

Däremot funderar jag på att jag skulle vilja ha något i stil med den käcka kurvan som hemulen har som visar utvecklingen eller avvecklingen i vikten.... :w00t:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #256 skrivet: 2011.04.08 - 18:52:07 »

Var hos läkaren idag. Han skrev upp en jäkla massa prover som ska tas, ett var TPOanti-nåt och b12-brist osv. Alltså betydligt fler än alla tidigare läkare.
Och så skrev han ut sertralin, jag har ju samma symptom som för 9 år sedan då jag faktiskt hade en depression. Till att börja med ska jag prova detta. Och jag behöver sannerligen något.....
Vi får se vad proverna säger....
 :neutral:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #257 skrivet: 2011.04.08 - 19:33:18 »

Känner du dig deprimerad då? Bra att du fått en läkare som försöker ta tag i det.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #258 skrivet: 2011.04.08 - 22:30:06 »

Ja, och gjort så sedan hösten 09, det var därför jag sökte första gången i maj förra året(!!!!)...dessutom reagerade han precis som tidigare läkare på min hjärtverksamhet, snabba hårda och oregelbundna slag men han var den första som funderade på att sätta in betablockerare, men först skulle jag ta alla prover och testa sertralinet. Men att öht att han verkligen ville hjälpa mig kändes underbart :inlove:
Han lyssnade helt och hållet samtidigt som han på ett mycket pedagogiskt sätt beskrev hur ångest och depression snurrade runt och skapade ett ekorrhjul osv.
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #259 skrivet: 2011.04.08 - 23:45:29 »

Men det låter ju bra då. Hoppas han hittar nåt som funkar för dig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #260 skrivet: 2011.04.09 - 00:25:15 »

Vad är sertralin för något? Har aldrig hört talas om detta, så är mycket nyfiken.  :nod-yes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #261 skrivet: 2011.04.09 - 08:02:38 »

Sertralin är samma sak som zoloft, men patentet för zoloft gick ur tydligen och då började fler tillverka det som förr kallades för zoloft...jag har haft zoloft innan och då funkade det. Vi får se hur det blir den här gången...
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #262 skrivet: 2011.04.09 - 12:29:39 »

(kunde givetvis inte låta bli vågen idag...och den visade 0.7kg ner den här veckan hittills)

Och nu ska jag ut i den underbara vårsolen och städa lite på gården!
Hej hopp och sooool på er!  _
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #263 skrivet: 2011.04.09 - 15:23:58 »

Grattis!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #264 skrivet: 2011.04.09 - 19:48:44 »

Lyckad vecka på alla fronter!
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #265 skrivet: 2011.04.09 - 21:01:20 »

Mja, nästan Idalinda, matte b tjorvar sig för mig. Jag fattar inte vad  :angrywife: :fork_off: :so_mad: jag läser!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #266 skrivet: 2011.04.09 - 23:05:55 »

Matte B är jätteroligt!  :glare: Vad håller du på med för tillfället? Kommer ihåg att jag tyckte att det var ganska så överjävligt. 

 :rose: Till dig som ändå orkar.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #267 skrivet: 2011.04.09 - 23:46:36 »

Vad är matte b? Jag är för gammal så jag har aldrig haft den uppdelningen. Vad innehåller kursen?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #268 skrivet: 2011.04.10 - 00:01:12 »

Matte B ska vara motsvarande gymnasiets årskurs 2, eller iaf termin ett i årskurs 2. Så egentligen är det ganska så plain and simple, men jag tror att jag slet två terminer med denna underbara kurs.  :crazy:
Som ni förstår, är jag inte direkt ett matematiskt geni.  :blush:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #269 skrivet: 2011.04.10 - 00:16:29 »

Ok, när jag gick gymnasiet gick det över huvud taget inte att jämföra matte mellan olika linjer (jo det hette så, inte program). Så åk 2 på gymnasiet säger inte så mycket heller. Dessutom är det så längesen så jag kommer inte ihåg vilken ordning man läste matte alls.

Vad för matte är matte b?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544