Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.09 - 22:19:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 301009 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #360 skrivet: 2011.04.28 - 14:32:52 »

Ja! Precis så är det!  :smack: :eeek: :rolleyes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #361 skrivet: 2011.04.29 - 12:49:36 »

Så var jag hos läkaren idag. Alla värden så bra ut, lite saltbrist och lite högt t4 hade jag men inget alarmerande. Men eftersom tabletterna funkar så tror jag att det var det som var problemet...  :smile:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #362 skrivet: 2011.04.29 - 14:59:56 »

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=439

Shit pomfritt anåda vad gott detta brödet var!!!!!!  :dribble:
Testa! :yay:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #363 skrivet: 2011.04.29 - 15:11:32 »

Lät som ett bra alternativ till hamburgerbröd enligt någon kommentar.
Skall absolut prova, jag saknar ibland en redig hamburgare med bröd  :lick:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #364 skrivet: 2011.04.29 - 15:12:49 »

Ja, jag har testat med oopsies men det blir aldrig bra. Det här var 'brödigt'  :lol:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #365 skrivet: 2011.04.29 - 15:34:51 »

Jag har lixom vant mig vid Oopsies och tycker de är supergoda som ostsmörgås  :lick:
Ibland fuskar jag och tar i ung. en matsked grovt rågmjöl i smeten. Det blir ändå mycket bättre alternativ än köpbröden.

Men som sagt, de där andra skall provas, måste dock köpa in ingredienserna först, här är helt tomt på mandel och sesamfrön, för att inte prata om nötter. Har inte ätit nötter på aldrig så länge.

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #366 skrivet: 2011.04.30 - 09:19:11 »

Jobbig huvudvärk idag.....undrar varför....ligger liksom i pannan, bakom ögonen, å så är värktabletterna slut  :bang_head: får väl knata över till svärisarna och bomma några......
Nåja, jag är under 80 nu, sedan flera dagar, på vågen och NU känns det rejält i byxorna och dessutom några cm här o där på kroppen  :yay: :cheerleader: :clap_jump:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #367 skrivet: 2011.04.30 - 10:10:16 »

Vatten? Dricker du så det räcker?

Bra med vikten!  :thumbsup:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #368 skrivet: 2011.04.30 - 10:41:06 »

Ja, jag tror jag dricker tillräckligt...hade däremot saltbrist enligt proverna...hmmm.... Salta lite extra på maten ett tag, sa läkaren  :smile:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #369 skrivet: 2011.04.30 - 14:30:29 »

Magnesium kanske?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #370 skrivet: 2011.04.30 - 16:48:15 »

Har börjat peta i mig det, och faktiskt, huvudvärken släppte helt en timme efter!  :clapping:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #371 skrivet: 2011.05.02 - 07:19:29 »

Hmmm, veckovägning då ja... 80.2 kg....
Och dessutom röda veckan...hmpf...
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #372 skrivet: 2011.05.02 - 21:01:54 »

 :worried: idag var ingen bra dag. Hade bestämt tid för min jättegamla golden, Hobbe, så strax efter 9 i morse gick han vidare till Nangijala.... :sosad: :worried: :cry:
Jag och barnen stod där och grät tillsammans...sedan grät jag och sambon tillsammans över telefon...innan jag gav mig av till veterinären åkte jag in en sväng till en väninna som känt Hobbe minst lika länge som vi, så hon också fick säga adjö....  :worried: :cry: :byecry:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #373 skrivet: 2011.05.02 - 21:10:07 »

Jag känner med dig. :worried: :cry: :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #374 skrivet: 2011.05.02 - 21:13:31 »

 :worried: Usch vilken sorglig dag!  :cry:  :hugsmile: :sadsad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544