Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.20 - 11:42:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 273886 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #870 skrivet: 2012.08.05 - 03:16:07 »

 :laugh: här är jag vänner!  :wave:  alltid härligt att vara saknad  :inlove:
Hemulen har rätt i att det är när jag jobbar som jag brukar hänga här.. ja när jag jobbar natt alltså  :smile: men jag har jobbat en hel del kväll på sistonde. så det har inte funnits utrymme för fetbobba  :cry:  blir ju störd av en massa jobb som ska göras hela tiden ju!.. fast det kan ju bero på att jag är på jobbet då iof...  :rolleyes:

på jobbfronten är det sig likt. jobbar fortfarande på samma ställe. på timanställning.. och avdelningen ska flytta till uppsala ifrån Sthlm  i slutet på Oktober... förhoppningsvis så kan det inebära en anställning för mig dock. eftersom många av mina kollegor inte vill pendla till uppsala... så inget ont som inte har något gott med sig!  :flirting: .. men här ska inte tas ut någon lycka i förskott.. har inte fått något erbjudande ännu..

när det så gäller kolhydrater så har det faktiskt vaigt rent bedrövligt med dem!  :redface: maken och jag halkade av aldeles här.. men nu i Torsdags så tog vi tag och gjorde en matplanering och handlade hem mat.. så nu har vi börjat återgå till bra vanor igen!.. hoppas på en nytnändning gällande kosten faktiskt. så vi båda orkar köra på nu... inte att det är jobbigt egentligen med LCHF.. men jag antar att vi båda liksom tröttnade på att ständigt "krångla" och småfel blev till storfel och så vipps var vi där!  :tongue_wag: ... känns jävligt onödigt faktisk! ... men en gång sockerberoende...  :smack_head: .. nåväl. nu får det vara slut!  :kungfu:  här ska då fan inte ätas en massa onödiga kolhydrater!! ...


Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #871 skrivet: 2012.08.05 - 06:26:05 »

Härligt att höra av dig igen kwidell!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #872 skrivet: 2012.08.05 - 11:58:05 »

 :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #873 skrivet: 2012.08.05 - 21:40:35 »

Håller tummarna för att du ska få tjänsten och för nystarten med maten! :thumbsup:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #874 skrivet: 2012.08.05 - 23:32:58 »

Tack söta ni!  :inlove:
jag håller också tummarna för att vi denna gång ska hitta tillbaka ordentligt till våra bra matvanor. känns ju så meningslöst att äta en massa elände som man redan innan vet att man komemr må dåligt av.. men så lik förbenat äter man det endå!  :bang_head: .. är precis som att något tar över och så står man där vipps och tuggar i sig pommesfrittes ifrån McDonalds samtidigt som man knaprar i sig en hamburgare med bröd...  och sen efter ett tag så mår man ju  :puke1:  ... men av någon anledning så gör man det endå!?  :blink: är allt bra korrkad alltså!  :rolleyes:  :flirting:

något annat jag pysslat med, ja förutom dåliga matvanor... är att jag börjat Virka.  :nod-yes: .. sitter just nu och jobbar på en halsduk av mormorsrutor faktiskt.  :lol: det är något konstigt tillfredsställande med att skapa något användbart utav nystan med garn?.. vet inte vad det är som tilltalar egentligen... men mysigt är det!  :nod-yes: mitt förra projekt resulterade i en bebisfilt. (nej jag väntar inte barn) bra att vara förberedd liksom  :flirting:


* babyfilt.jpg (71.62 KB, 640x480 - visat 378 gånger.)

* mormorsruta 2.jpg (31 KB, 640x480 - visat 361 gånger.)
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #875 skrivet: 2012.08.06 - 00:53:04 »

Söt är den! Virka är verkloigen avslappnande!
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #876 skrivet: 2012.08.06 - 01:01:16 »

 :nod-yes: Det håller jag med om!  :lol: jag tycker också att det känns lite som att man får kontakt med tidigare generationer också... på något underligt sätt..  :blush: låter lite "new-age"it på något sätt.. men det är svårt att berskriva det på något bättre sätt.. lite kontakt med sina rötter och sitt urspring kanske? att hålla liv i ett hantverk som tidigare var rätt nödvändigt.. men som numer är ovanligt att man ägnar sig åt... jaja. ni förstår  antagligen vad jag menar  :flirting:

coh tack för komplimangen Mynlen!  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #877 skrivet: 2012.08.06 - 04:42:37 »

Egentligen, kwidell, har jag lust att skälla riktigt mycket på dig för att du inte har varit här de senaste månaderna! Jag har saknat dig som fan! (Ja, hemul, jag vet att vi ska ha ett städat språk, men tyckte att det här var ett undantag!) Och dessutom undrade jag ju var i helvete (hupp...) du hade tagit vägen. Så det var definitvt på tiden att du återvände. För utan dig har det inte vart lika jävla (...) roligt som det brukar vara! Och dessutom behöver jag en mailadress av dig, och jag trodde att jag skulle bli tvungen att kanske fråga dig på ett annat forum!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #878 skrivet: 2012.08.06 - 12:04:35 »

Stickning och virkning är också väldigt lugnande! Eftersom det blir så snyggt så måste det också vara tillfredställande  :clapping:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #879 skrivet: 2012.08.06 - 12:28:20 »

fan!

 :max-shock:

ett annat forum!

 :max-shock:

Vad är det för annat forum ni två hänger på då? Nu blir man ju nyfiken! :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #880 skrivet: 2012.08.06 - 15:13:42 »

Fin filt, jag kan tyvärr inte virka, bara sticka.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #881 skrivet: 2012.08.06 - 16:47:17 »

Instämmer med Corny. Du behövs hääääär!!!  :cry:

Lägg ner virkandet och häng här istället!  :flirting:

 :lol: Skoja bara. Det är superkul att skapa. Jag skapar en filt som jag stickar i olika rutor. Samma garn i samma färg, men olika tekniker i alla rutorna. Är ambitionen. Det går sådär måste jag medge. Är kass på att räkna och hålla koncentrationen, så jag får bara repa upp. Så för att komma igång igen blir det en ruta med slätstickning igen. Trots att jag har gjort en sån redan. Men slätstickning är jag en baddare på!  :bg:

Nu ser du till att stanna här! Vi kan banna dig när du faller ifrån och stötta och peppa när det går bra med maten också. Du behöver oss lika mycket som vi behöver dig, hörrdu!  :angrywife: :kungfu:

 :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #882 skrivet: 2012.08.06 - 23:23:20 »

Corny:  :redface: felååååt!!!  :cry:  :worried: .. men ja e ju här nu i alla fall!  :flirting: :inlove: dessutom fröken, så har du ju mitt telefonnummer ju!  :whistle: :flirting: men de e klart du får min mail också  :lol:

Ninnan: ja det känns faktiskt väldigt tillfredsställande! speciellt känslan av att skapa något användbart som endå blir snyggt.  :lol: :flirting: fast stickningen kan jag inte uttala mig om direkt. det är jag inge bra på alls!  för många maskor o elände att hålla reda på antar jag!  :laugh: :flirting:

Hemul: hänger inte på nått annat forum än detta vet du väll! :cool:  :flirting: däremot så hänger jag ibland på min egen blogg!  :nod-yes: http://skruttens.blogspot.com men mest hänger jag över gitarren och klinkar  :whistle: :flirting: och magen min hänger där den alltid gjort!  :lol: :flirting:

Tina: tackar!  :rose: då är vi precis varandras motsattser. jag kan virka men inte sticka!  :laugh:

Sorla:  :nod-yes: sant! jag behöver er också!  :loony: ditt filtproekt låter kul! .. fast det där med stickningen är något jag hoppas över för tillfället. slätstickning fixar jag... ja tillräckligt för att ha gjort tre handvärmare. men det är också allt!.. föredrar virkandet helt klart! lättare att ta med sig.. och jag tycker att det är mycket lättare att läsa av en virkning än en stickning. :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #883 skrivet: 2012.08.07 - 11:23:24 »

Fast jag använder rundstickor, så det är inte svårt att ta med. Funkar att sitta på tåget med utan att peta till grannen med stickorna.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #884 skrivet: 2012.08.07 - 18:17:55 »

Jag älskar också all slags handarbete, men orkar och hinner så mycket nu.
Roligt att läsa om olika projekt!!

Testa gärna en häftig vintermössa med tjock garn och virknål på 9 eller något sådant.
Snabbt gjord!
Det finns fina garn som har i sig lite olika nyanser.. lovikka hette garnet!

Mina söner fick förra året mössor. http://www.garnaffaren.se/garn/ullgarn/lovikka/
Nyanserna som jag använde syns längst ner på sidan, den grön-vita, turkos/blå-vita och den bruna.
Jag sydde en flanell på insidan, så det hela blev vindtät och mjukt.
Loggat
Sidor: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544