Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.09 - 19:11:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 212451 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #90 skrivet: 2013.01.13 - 16:04:40 »

Fattar jag väl att det är såna du har. I mitt fall gör det ju inget om den skulle vara lite dålig och inte alldeles supertät. Men jag lovar att sänka ner den i vatten och testa i fall du behöver flera.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #91 skrivet: 2013.01.13 - 16:27:50 »

Gulle dej!  :bearhug:

Men lägg inget värdefullt i!  :max-shock: Sonen lånade en av mina pyttesmå i somras till mobilen när vi var på ett sånt där vattenland med vattenrutchkanor. Det var väl inte meningen att han skulle bada med den, men så råkade det bli. Och trixet med den sortens påsar är ju att man snurrar till den så att den liksom klämmer fast mot innehållet. Det hade han inte gjort, så det läckte in vatten i den och mobilen blev aldrig sig lik igen efter det.  :bang_head: Dyrköpt erfarenhet. 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #92 skrivet: 2013.01.13 - 16:44:53 »

Jaha, då får du lära mig. Jag trodde man bara rullade in den där klämgrejen i öppningen.

Nä, jag kan väl lägga i en massa toapapper eller några t-shirts eller nåt. Vill ju också veta om den är tät nog att ha direkt på pakethållarn i hällregn. Så den får nog både duscha och bada.

Apropå pyttesmå så var 10 l det minsta som fanns.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #93 skrivet: 2013.01.13 - 19:46:57 »

1 liters är den där minsta sorten. Hade tänkt ha den till toapapper. Men det var den för liten för. Men småplock typ plånbok och bilnycklar funkar den bra till.

Man ska snurra den så många varv som möjligt. Ända ner till innehållet i påsen. Sen knäpper man till remmarna. Plättlätt. Sonen snurrade bara ett par varv. Sen var den liksom bara slapp i tyget och då höll det ju inte. Det finns ju annars påsar särskilt för elektronikspryttlar. Men det hade vi inte till alla mobilerna i somras.

Ja, just det. Volley. När man liksom bestämmer sig innan tanken hinner landa. I tennis kan man slå till bollen på volley. Då har den inte studsat emellan utan man tar den direkt från motståndarens slag. Tennis är för övrigt en rolig sport. Har jag spelat på skoj i min ungdom....  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #94 skrivet: 2013.01.13 - 19:53:45 »

Men gud vad jobbigt! Jag trodde man bara stoppade i grejerna som i vilken säck om helst. Och varför blir den otät om det är luft i då? Fattar ingenting.

Vet jag väl vad volley är! Jag är minsann uppväxt på en tennisbana. Jag förstod det inte i det sammanhang då använde det.  :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #95 skrivet: 2013.01.13 - 19:59:19 »

Nä, det är inte ett dugg jobbigt. Men bra att känna till. Innehållet klämmer liksom fast vikningen så den blir lite låst. Du märker tydligt vad jag menar när du har fått påsen och provar skillnaden.

Är du uppväxt på en tennisbana!  :cheerleader: Då skulle vi spela lite på skoj sen när jag har blivit frisk i armarna!  :clapping: Du slår mig lätt. Jag är helt värdelös. Men tycker det är galet roligt! :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2013.01.13 - 20:22:51 »

Menar du verkligen att man ska snurra själva säcken? Inte att man ska rulla ner låsningen liksom? :goggle:

Japp. Min kompis och jag spelade i princip varje dag på sommarhalvåret. Speciellt i juli-augusti när det var så varmt att det blev många återbud. Du fick vi spela för halva priset. Och när de väl lurat av oss lite pengar brukade vi få spela gratis om det fortfarande var banor lediga.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #97 skrivet: 2013.01.15 - 13:49:26 »

Jag har ett paket från USA på posten. 8 dagar - inte illa!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #98 skrivet: 2013.01.15 - 15:38:48 »

toppen, det gick fort!
Loggat



Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #99 skrivet: 2013.01.15 - 16:00:40 »

Läste på en sida att frakten kommer att höjas från och med den 27 januari om man beställer från USA. Tänkte slänga iväg en beställning från iHerb innan dess  :cool:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #100 skrivet: 2013.01.15 - 16:30:52 »

Var det stor höjning då eller bara en vanlig portohöjning? iHerb har väl specialavtal.

Jodå Mynlen, det var pillerna. Har varit och hämtat nu. Hade tur och fick SMS om det andra paketet jag väntade på så jag kunde hämta båda. Är så himla sur. Fick tag i ett headset till telefonen som var toppenbra, pricis sånt jag letat efter. Bara en öronmussla och en liten mikronfonarm och så hänger man allt på örat liksom. Funkade skitbra, glömde att jag hade det på mig. Så helt plötsligt var det stendött! Köpte det i somras nån gång. Jag antar att det är mitt eget fel för jag har nog ryckt i det ibland och en gång fastnade det i en dörr. Sladdarna är ju så tunna. Fattar inte varför de inte kan göra lite stadigare grejer. Blir ju jättedyrt och krångligt att hålla på och köpa nya hela tiden och att sladdarna är så tunna gör ju att de trasslar också. Det jag hade innan det blev det nåt brott på sladden på så det det bara sprakade för den man talade med. Hur som köpte jag samma igen, för det är superbra så länge det funkar.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #101 skrivet: 2013.01.15 - 20:32:40 »

Jag orkade inte läsa tabellen men enligt skribenten skulle det vara en större höjning. Har ingen koll alls på vad iHerb har för avtal. Schysst isf  :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #102 skrivet: 2013.01.17 - 15:14:53 »

Det kom paket från USA idag. Herrejisses vilka härliga små kapslar! Tack för tipset!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #103 skrivet: 2013.01.17 - 15:46:10 »

Visst är de söta? Jag tycker t.o.m. plastburken är fin, fin etikett. Ser inte ut som tillskott brukar på nåt sätt.  :smile:
Jaha, så ni har också slapp tull. Det är ju bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #104 skrivet: 2013.01.17 - 15:57:36 »

japp, glad för det. Men det var ju inte tillräckligt för tull egentligen. Vet inte så noga hur det förhåller sig men nu har jag iallafall så att det räcker i ett år.  För minimalpris!
Loggat



Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544