Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.13 - 22:42:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 302646 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #525 skrivet: 2011.06.10 - 07:01:25 »

 :sad: jo.. Äckligt varmt är vad det är!  :fork_off:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #526 skrivet: 2011.06.10 - 07:13:21 »

Hemulen, helt ordinär lowcarb....när jag är hungrig och inte annat....men fy vad jag kissar! Så viktuppgången måste ha varit enbart vatten....
That's it!
 :nod-yes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #527 skrivet: 2011.06.10 - 08:18:07 »

Jaha, jag trodde du hade gått ner mer än du gick upp och var ett knep på spåren.  :clubhead:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #528 skrivet: 2011.06.10 - 11:06:05 »

:shock: Längta höst redan!?! Jag älskar värmen! Men så är jag en frysbobba också. Nu är det precis lagom med 25-30 grader på dan och 15 på nätterna. Underbart för onda leder och muskler, bara jag håller huvudet i skugga. Kom just på att jag glömde solbrillorna på byrån i hallen idag.  :smack_head: Det var dumt!

Men är man redan varm i sig själv, förstår jag att den här värmen är en prövning.  :hugsmile:

Jag börjar längta till hösten redan när vårsolen börjar värma så att det på dagarna blir olidligt varmt i huset.  :shy:  :laugh:

Även om nästan alla jag känner klagar på kallt/svalt väder (även svala sommardagar) och längtar till sommarvärmen så klagar de nästan lika mycket som jag när det är såhär varmt, somliga är aldrig nöjda.  :smack: Även de riktiga frysbobborna jag känner klagar nu på värmen.  :bang_head:

Skönt att höra en som inte klagar på värmen.  :thumbsup:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


anod
Full Member
***

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 138



« Svara #529 skrivet: 2011.06.10 - 15:20:19 »

för att inte tala om dom tropiska nätterna , javisst jättemysigt när man sitter på en uteservering, men det gör åtminstonde inte jag särskilt jätteofta  :nonono: . däremot ligger man i sin säng o vrider sig i svettvåta lakan med 27 grader i sovrummet o kvavt fast man försöker ställa upp alla dörrar o fönster för att få lite korsdrag . hade jag inte haft min fläkt hade jag avlidit för länge sen . tacka vet jag höst å vinter när det e svinkallt i sovrummet å man kurar ihop sig under tjocktäcket  :clapping:
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #530 skrivet: 2011.06.10 - 21:44:56 »

Amen!!  :nod-yes:

jag har dessutom en Tempursäng.. och den formar sig ju efter kroppsvärmen... så när det är så här varmt så blir den väldigt mjuk... :rolleyes: bäst tycker jag den är när det är sisådär 18-20 grader i sovrummet... då är den stenhård när man lägger sig.. och sen känner man hur man sakta sjunker ner i madrassen och hur varenda muskel slappnar av.. :inlove: bästa investeringen någonsin!!  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #531 skrivet: 2011.06.11 - 09:48:36 »

Ähum, jag älskar alla årstiderna...snön, då kan man kura ute vid en eld och grilla marshmallows....hösten, kura inne med en kopp te och älskling och övriga familjen i soffan...våren, allt vaknar och lammen kommer....sommar, varmt och skönt, lätta kläder och lata dagar.....

Förresten, slarvade igår; gul vattenmelon och jäkla massa jordgubbar....och tre megastora marshmallows.....grillade  :shy:  :ninja:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #532 skrivet: 2011.06.11 - 12:10:15 »

Marshmallows!  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #533 skrivet: 2011.06.11 - 21:31:50 »

Ja, marshmallows, de e gott de  :lick:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #534 skrivet: 2011.06.12 - 19:48:52 »

Tycker jag med. Fast en räcker, sen är det slisk överallt i hela munnen.  :puke1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #535 skrivet: 2011.06.12 - 22:41:35 »

De här är supermegastora  :biggrin1: så ja, det räcker med en...
1.1 kg kvar att tappa av de 4.2 jag la på mig.....  :clapgrin:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #536 skrivet: 2011.06.13 - 04:55:19 »

Ni är konstiga ni! Marsmallows är faktiskt rätt äckligt. Sött måste vara ihop med syrligt eller bittert och fett! Det vet väl alla.  :tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #537 skrivet: 2011.06.13 - 09:13:40 »

Men de blir så knapriga på ytan och söliga på insidan och smakar annorlunda när de är grillade  :dribble:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #538 skrivet: 2011.06.13 - 14:28:03 »

 :dribble: Grillade marsmallows är underbart!... speciellt kring en lägereld... gärna med någon som plinkar gitarr också..  :inlove: det är livet det!  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #539 skrivet: 2011.06.13 - 14:43:40 »

Tjocka apan skulle kissa på elden. Och på marsmallowsarna. Löjl!   :guns:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544