Hur har ni löst frukost, lunch, middagar när ni är borta?
(1/3) > >>
Frida:
Hej

Snart börjar jag jobba och då har jag inte tillgång till micro. Hur kan man lösa det? Tidigare var ju banan, mackor och cola lösningen.
Sedan åker vi bort mycket över helgerna. Äter ute och sover över hos andra.

Hur mycket tar ni med er när ni är ute och far och äter lunch borta eller middagar borta?

Ska man ta med sig något?

Alla tips är bra tips. Vill ju inte att min nya livsstil ska vara jobbig eller att jag begränsas till att bara äta mat hemma.

Tackar.
/LO:
"dubbelmacka" av stekta ägg och en pannbiff, kassler eller skinka emellan. Kokt ägg, sallad med räkor eller kyckling och någon dressing.

Vatten att dricka!
hemul:
Kall mat på jobbet. Det är ju mycket som är gott kallt. Förutom det som redan nämnt t.ex. kalla kycklinglår. Sallader med skinka, kallt kött, räkor, fisk, ägg, korv, ost... Börjar du baka surrebröd är ju mackor med ägg, ost eller kallskuret gott!

I början var jag orolig att inte bli mätt om jag åt borta/ute, så jag tog med smör eller kokosolja. Det visade sig aldig behövas, men ska man till nån som man vet bara äter lättprodukter kan det ju vara idé. Sovel ska det väl finnas ändå.  :whink:

Om jag ska ha matsäck nån gång nu lägger jag bara vad jag har i en burk. Typ ett par kokta ägg, lite ostbitar, nåt kallskuret kött om jag har. Smör eller nån kall sås i en liten burk för sig. Det är så okrångligt det kan bli.
anod:
se till att ha en tesked i fickan/väskan så kan du alltid köpa en creme fraich som "nödproviant  :nod-yes: har du plats för en burk kanel oxå blir det riktigt smarrigt.
hemul:
"Kokosfett eller kokosolja" - SMÖR eller kokosolja menade jag ju!  :smack_head:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida