Viktuppgång efter lågkaloridiet

<< < (2/3) > >>

Carina:
Hej,

Ja, men jag är nöjd med min viktnedgång och vill gå över till "vanlig mat" igen - men undvika att gå upp massor i vikt bara för att jag går över till LCHF. Det jag jättegärna skulle vilja ha tips på är hur jag undviker att gå upp en massa kg när jag "går över" till LCHF och sedan inte kan gå ner dem igen, som det var förra gången jag testade. Och, ja Cambridge-kuren var det och de innehåller en hel del kolhydrater men jag menade inte att jag åt två mål Cambridge och ett LCHF utan jag slutade helt med Cambridge och gick direkt över till LCHF. Det var då jag gick upp 2,5 kg som jag sedan inte gick ner igen hur mycket "rätt" jag än åt av LCHF....
Någon som kan tipsa mig? Jag hade blivit jätteglad....

hemul:
Jaha, det var så det var. Jag har tyvärr ingen aning, men bör man inte ta det gradvis när man slutar med pulver? Kanske vettigt att gå vägen över tallriksmodellen, så chocken inte blir så stor. Sedan när du ätit vanligt ett tag utan att gå upp så kunde du ju gradvis på över till LCHF. Detta är bara som jag tänker högt, det kan vara helt galet.  :shy:

Kanske kostdoktorn vet? Fråga i kommentarerna där. Han brukar svara.

Carina:
Ok, det var ett bra tips. Jag kollar med Kostdoktorn.

Tina:
Jag tror nog du går upp i vikt igen vilken kost då än byter till efter att ha levt på soppor. Det är min erfarenhet i alla fall efter att ha provat all sköns dieter. Kroppen har befunnit sig i svält vilket medför att ämnesomsättnignen går på sparlåga. När man sedan börjar äta som vanligt igen så suger kroppen åt sig allt den kan. Ofta går man upp till över startvikt efter en diet.

hemul:
Det är nån som gick ner med antingen VV eller pulver innan hon började lowcarba men har hållit vikten. Jag tror det är Mervi.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida