Ost

<< < (2/9) > >>

hemul:
Det är ju inte säkert att det är så. Men det kan vara så. Men det gäller ju dyra importostar från ostdisken också. Det går nog inte att undvika helt. Vi har ju GMO-foder i Sverige också. Mejerierna vägrar än så länge att ta sådan mjölk, men kött kan komma från djur som fått GMO.

Tina:
Fasiken, man kan ju inte tänka på allt heller.

hemul:
Nä, det är just det. Det blir ivf oöverkomligt dyrt (för mig) att göra det.  :cry:

Men man kan ju försöka begränsa det som är dåligt. Bättre att köpa misstänkt GMO-ost utan tillsatser eller GMO-fri ost med tillsatser än en som är både GMO och har tillsatser.

Tina:
Det har du helt rätt i. Jag har kompenserat med att köpa svindyrt gräsbeteskött idag.

idalinda:
uuh, jag har legat lite på dvala angående ostar, för först hade min närmaste stor-ica ekologiskt boxholmsost i sitt sortiment och de har märkt nu ekologiskt med gröna skyltar överallt
och jag var riktigt gla´för det.
Men NU har de bara eko-ost i magra varianter.
Jag har skrivit tom. önskelapp om att vi vill ha feta eko-ostar , tjejen ringde och påtalade att visst har de feta eko-ost .... 17-22 %  var det  :so_mad:
Det spelade ingen roll att jag sade att prosentsatsen ska vara över 30 . Hon fattade nada av saken .

Vi käkar för det mesta Stureost, skönt att det är bra

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida