Salt |
<< < (3/3) |
hemul: Nä, det hade vi innan. Vanligt salt är ju joderat därför att vi har jodbrist här. I salt utan tillsatser är det inte heller tillsatt jod. |
Nora: Min mor och mormor hade båda struma, båda opererades för det. Men de åt jodberikat salt, fisk (mkt fisk!). Jo, jo jag förstår att somligt är genetisk och somligt är miljömässigt .. Nå, den som lever får se om jag också drabbas .. Man kan ju inte gå runt och oroa sig och förebygga hela tiden .. då blir man ju småtokig :blink: |
pitch: RSS Gäddan, pitch, kom att tänka på denna gamla tråd :smile: när jag saltade fläsket. Dags att damma av. Jag hittade ett havssalt på ÖB som är riktigt gott. Det sägs vara ett havssalt från Sicilien och leverantören är kryddhuset De har ingen uppdaterad sida att läsa om produkterna men ett telefonnummer finns ju... Det är ett grovt salt utan klumförebyggande medel. Det känns härligt att plötsligt behöva trycka sönder klumparna i paketet. |
berittis: Falksalt har även Gourmet Flingsalt från havet. Innehåll: Salt och jod. |
Tina: Pitch, det låter lovande, förmodligen billigare än Falksalt som brukar vara svaindyrt. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Föregående sida |