Vitkålsspaghetti
<< < (3/5) > >>
Corny:
Citat från: idalinda skrivet 2009.11.04 - 19:50:14

Vad har du gjort med spaghettipumpan ??

har du format den till en gubbe ? har du gubben kvar ?
För det är ju den du ska äta !

Alltså när man lagar spaghettipumpa , delar man den först på två hälvor, sedan skrapar man bort allt LÖST där inne.
Förer och trådar, och det tror jag att du har gjort  :lol:

Sedan delar man skalet och "köttet" i delar så att man  får plats åt dom i en kastrull .
Kokar 15 minuter.
Därefter häller man ut vatten, ställer pumpabitar på en tallrik , håller fast med en gaffel och skrapar med en sked.
Spaghettin är alltså den hårda mellan skalet och trådarna.
jag brukar ställa spaghettitrådarna i en sil och ha en liten tallrik under så att västkan kan droppa dit.
Sedan är det bara servera med köttfärssås .

Aj, fan! Jag trodde ju att det bara var det trådiga i själva pumpan man skulle använda, och det var så lite av sådant, att jag faktiskt gav upp projektet och slängde innanmätet.  :whistle:  :blush:
Men nu vet jag bättre, så det kommer inte att hända igen!  :lol: Tack för hjälpen, idalinda!  :flowers:
idalinda:
you are wellcome !

Jag föreställde också att det fanns massa färdiga trådar inne i pumpan , så att den skulle se annorlunda ut än andra pumpor.
men som sagt det är först efter kokningen då undret sker  :whink:
Corny:
Har äntligen (efter hur lång tid här???) kommit mig för att göra vitkålsspaghetti. Tack för det tipset, Fjällmor!  :flowers:  :inlove: Det var riktigt smaskigt! Eftersom jag älskar örtkryddor, så hade jag på lite oregano också. Detta kommer jag definivt att göra igen!!!
Fjällmor:
 :clapping:

tack själv!

Shyan:
Vitkålsspagetti måste jag testa, om jag gillar det så blir det nåt mer o äta till maten än bara coleslaw o tzatsiki som jag hittils ätit
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida