Stevia |
<< < (3/8) > >> |
idalinda: :confused3:, min smakar -ju- stevia :clown:, för jag har inte smakat något annat :laugh:. |
hemul: Men du känner väl om det smakar hö? :smack: Provade aldrig att torka mina blad. Åt bara färska och frös. |
Fjällmor: jag provar gärna Idalinda! :worshippy: :flowers: hemul, lianiga plantor brukar bero på för lite ljus.... :flirting: :wave: |
hemul: Spelar ingen roll. Jag har haft i både söder- och norrfönster. :shake_head: Önskar jag hade tagit kort av jätteplantan som jag hade sparat år från år innan jag hade ihjäl den i höstas. |
idalinda: Citat från: hemul skrivet 2009.01.08 - 13:42:19 Spelar ingen roll. Jag har haft i både söder- och norrfönster. :shake_head: Önskar jag hade tagit kort av jätteplantan som jag hade sparat år från år innan jag hade ihjäl den i höstas. Fönster spelar absolut ingen roll på vintertid, solljusen börjar vara någorlunda först vid slutet av mars - början av april, så alla som förkultiverar plantor innan har en extrabelysningsrör ( jag har en dubbelrör ( nästan två meter långa) inomhus för bäbis-palantor och tre dubbelrör i förrådet till omskolade plantor ...) Så det är extra ljus din stevia behöver! Men jag har aldrig tänkt tanken att frysa steviablad ! :eeek:, när jag tar dom från frysen, hur gör jag då om ja nu skulle vilja söta en bakelse eller glass ? Stoppar du dom bara i en påse eller låda , eller lindar du dom först på folie eller plast ? Fjällmor , skicka ett pm , med adress så skickar jag grönt pulver till dig ... :laugh: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |