Ricotta

<< < (9/12) > >>

kwidell:
jo det har du ju rätt i!... grädden blev ju bara bläää  :tongue_wag: .. men skam den som ger sig!  :lol:

kwidell:
det var rostfria kastruller vi använde... så det var inte där problemet låg!.. utan sanrare i mängden grädde!  :redface: .. gjorde ju på enbart grädde.. och det funkar Inte!  :shake_head:

men nu så har jag fått bättre ordning påt!..

däremot så blev det ingen ricotta när jag försökte förra gången???.. gjorde precis som du sa här.. men det blev ingen liten boll för mig... blev faktiskt ingenting!?  :blink:  .. men jag ska försöka igen!  :nod-yes:

hemul.. kan inte Osten få en egen liten hörna tro?!  :flirting: .. så man lättare hittar den!  :thumbsup:

hemul:
Intresset flammar upp så sällan. Vi kan vl se om det står sig?

Syrade du mjölken när du gjorde ricotta? Eller fösökte göra...   :evil_grin:

kwidell:
ja det gjorde jag! :nod-yes: ... funderar på om jag använde en för stormaskig silduk kanske.. jag använde en kökshandduk.. får prova med nått tätare nästa gång!  :nod-yes:

okey då. tyckte bara det skulle vara skönt att slippa leta!  :redface:

hemul:
Det var nog felet. Jag tar lakansväv och vasslen är ändå inte helt klar. Kornen är verkligen små som damm. Frankhouser pratar om näsdukstyg. Ska nog gå ock köpa mig en meter av riktigt tunnt och fint bomullstyg.  :nod-yes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida