Jag vill ha en vakuumförslutare!
Sorla:
Men om man ska fritera måste man väl ha en massa mjöler och grejer också? Eller?
Jag använder smör att steka i, sådeså. :look_down:
hemul:
Men det blir väldigt gott att steka i flott från nötkött eller ister. Man kan blanda med smör så sprätter det inte så förbannat.
Nä, man behöver inte ha frityrsmet, fast det är klart det lockar. Har du sett smetade pommes nån gång va? :club_idiot:
Tänk på alla rotfruktschips de säljer nu - sånt kan jag göra själv sen. Förresten har vi recept på Kwasniewskis friterade ostbollar i receptforumet. De var jättegoda och jag pillade in räkor i mina. Tror man skulle kunna mixa keso, blanda med äggula och bara en dutt mjöl och få riktigt bra frityrsmet.
hemul:
Hemköp sålde ekobananer för 10 spänn i veckan och den lilla vakuumpumpen kom så klart fram. Har använt den ganska mycket, men bäst tycker jag den passar till sånt här i "bitar". Köttbullar är en höjdare också! Just med banan märker man att skivorna håller sig mycket längre utan att bli bruna.
Kom på att jag aldrig rapporterade om vad jag tyckte om den lilla prylen. Men det gör jag. Tycker. Om. :flirting:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida