kryddor och örter |
<< < (4/5) > >> |
Corny: Tina: Kan inte du vara så rar och snäll att du lägger in recept på fläskkotletträtten?! :shy: Lät så himla gott att jag blev hungrig bara av att läsa om det! :drool: |
Tina: Ska bli, ja den är jättegod, lägger in den under kötträtter. |
idalinda: hmm, salvia har jag inte alls, få se vad jag orkar och hinner mer :club:, man kan inte göra allt på en gång, även om jag ständigt tror så :club: |
hemul: Det här var en bra tråd. Ska snart beställa från Borgeby igen och det är lite svårt att komma på allt man behöver. Sist missade jag flera såna här vanliga örtkryddor. Man borde nog göra en lista på kryddor man alltid vill ha hemma och sedan en liten inventering i skåpen. :nod-yes: |
idalinda: ha-ha visst gick jag och köpte både salvia och fransk dragon några veckor sedan + en äkta pepparmynta. Jag inbillar mig att jag kan göra egen mintchoklad av egen pepparmynta. :rolleyes: men idag gjorde vi "vår" laxsoppa som vanligt ,men jag blandade med några blad citronmelis, några smala blad av fransk dragon och massa basilika + 4 blad libbsticka. Huvaligen att det blev gott, aldrig att jag ska vara utan en örtagård längre !!! |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |